תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י רונן ב - 06/02/2020 14:28:26

    מעניין אותי לדעת אם ייתכן שאדם מסוים יהיה נורמלי כל חייו, ללא הפרעת אישיות מסוימת או לפחות ללא סימנים מקדימים שלה וכתוצאה מטראומה או מאירוע חיים מטלטל, פתאום תבוא לידי ביטוי אותה הפרעה?
    לחילופין, יכול להיות שבתקופה מסוימת של החיים אדם יהיה מאובחן בהפרעת אישיות ולאחר שאותה תקופה תחלוף ויחזור לחיים תקינים אז גם אותה הפרעה תעלם?

    תשובה: הפרעת אישיות בעקבות טראומה
    נכתב ע"י יעל ימיני ב - 07/02/2020 17:19:36

    שלום רונן,


    הפרעת אישיות אינה תופעה חולפת שצצה פתאום, אלא מצב מתמשך לאורך החיים, לו יש סימנים מוקדמים גם הרבה לפני האבחון. האישיות מתגבשת לאורך ההתבגרות, ובחיים הבוגרים לא מתקיים שינוי אישיותי מהותי. כמובן שבאמצעות טיפול נכון ניתן לתמוך בהפחתת הסימפטומים או ההתנהגויות הקשורות בהפרעה ולהביא להטבה ולשיפור משמעותיים באיכות החיים, אבל בכל מקרה, זהו מצב איתו אדם לרוב יתמודד לאורך חייו. 


    טראומה בהחלט יכולה לגרום לסימפטומים מסוימים ואף להעלות סימפטומים פוסט טראומטיים, או לגרום להפרעה פוסט טראומטית, שבהחלט יכולים לפגוע ברמות תפקוד שונות, אך טראומה או אירוע חיים מטלטל יחידים אינם הגורם לשינוי אישיותי. האופן בו אדם יגיב לאירוע טראומטי בחייו הבוגרים יכול להיות קשור כמובן למבנה האישיותי שלו כאשר לעתים נראה שהטראומה ״הציפה״ מורכבויות אישיות שעד כה היו חבויות יותר. 


    בהצלחה,


    יעל 

אנשי מקצוע ומכונים

איריס אברמן

איריס אברמן

ראשון לציון
טל יהודה

טל יהודה

רעננה
ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו
לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו