תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י ירדן (שם בדוי) ב - 27/01/2020 01:50:29

    שלום רב ותודה רבה על זה שיש פורום כזה שאפשר להתייעץ בו, לא ברור מאליו.
    העניין שרציתי להתייעץ לגביו היא לגבי בחור שהכרתי שאני חוששת שהוא זקוק לטיפול פסיכולוגי, (הוא טוען שלא)
    נפגשנו כמה פעמים ולא היה שום סימן למשהו מוזר. במשך כל התקופה שיתפתי שנחמד לי אבל לא מעבר ולא מתפתח אצלי רגשות. בשלב מסוים החלטתי שאין טעם להמשיך ורציתי לסיים את הקשר. דיברנו והוא רצה לשתף אותי במשהו שעבר עליו, והייתי מוכנה לשמוע. הוא התחיל לספר שיש לו מאניה דפרסיה ושעבר התעללות מינית וכן גם אולי הפרעה דו קוטבית. אמר שהיה במוסד לחולי נפש והיה לוקח סמים. וזה היה נשמע לי מוזר כי זה לא נראה עליו. הוא התחיל גם לדבר מוזר כאילו יש לו הזיות. אמר שאם לא נתחתן יקפוץ מהגג, התחיל לדבר קצת שטויות אפילו. בשלב מסוים אחרי אולי שעתיים שאני מנסה להיות מכילה ורגישה. הוא אמר שכל מה שאמר זה סתם כדי לעבוד עליי וזה לא אמיתי. אח"כ חזר בו, אח"כ האשים אותי שאני מדמיינת והוא בחיים לא אמר את זה. לבסוף התוודה שסתם המציא סיפור ושהוא מצטער שעשה את זה. הייתי מזועזעת. הוא ביקש סליחה "ששיקר" ואמרתי לו שזה הרבה מעבר לשקר. הוא אמר משהו שזעזע אותי "רציתי אולי לגרום לך להרגיש מבולבלת ושתבהלי" הוא טוען שנפגע ממני ולכן התנהג ככה. ושלעולם לא קרה לו שככה התנהג.
    המקרה השני היה תקופה אחרי, דיברנו בטלפון ובסוף השיחה הוא פתאום מתהפך והתעקש שחברה שלי הייתה בבית ושמעה את כל השיחה ושאנחנו עובדות ביחד נגדו. השכנועים שלי לא עזרו,רק השתכנע שהיא צוטטה לשיחה בוועידה. אמרתי שאין לי יותר מה להגיד אם הוא לא מאמין. בהודעות הוא התחיל לאיים עליי ובמקביל לשלוח גם לחברה שלי איומים... ניסה להתקשר הרבה פעמים ובסוף עניתי ושוב חזר על אותו סיפור כמו במקרה הראשון (רק פחות הפעם), ושוב האמנתי. ושוב בסוף אמר שעבד עליי ואין לו כלום.

    הסיפור הזה מאוד מטריד אותי, כי באמת כלפי חוץ לא נראה שיש שם בעיה ויותר מזה במהלך המפגשים הוא היה מאוד מכיל ומבין ומתחשב. ולכן מוזר לי איך פתאום בן אדם מתהפך ככה ומה גורם לזה. ואם יש איך לטפל בזה או מה לחשוש מזה לעתיד. תודה רבה.

    תשובה: תופעה שחזרה פעמיים אשמח לייעוץ
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 27/01/2020 10:57:14

    שלום ירדן.


    אגיב בשתי רמות.


    ברמה הפרקטית, אם ספגת איום כלשהו או שאת חשה מאוימת וחושבת שיש סיכוי כלשהו לפגיעה בך, עלייך לפנות למשטרה.


    ברמה הרגשית יותר, אני חושבת שהעניין אינו האם הבחור זקוק לטיפול ומה הגורמים להתנהגותו- זה עניין שלו מול עצמו. העניין המרכזי, נדמה לי, הוא מה את עושה עם הדברים. מדוע את בוחרת להישאר בקשר שאת מתארת כמניפולטיבי, מאיים, "מתהפך" ובלתי מובן? האם כבר היו לך התנסויות דומות בקשרים כאלו? מהי החוויה הרגשית אשר תופסת אותך למרות הקושי שאת מתארת?


    אלו שאלות שכדאי וחשוב לשאול את עצמך, אם תרצי גם באמצעות טיפול פסיכולוגי.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו
מזי ברקמן

מזי ברקמן

תל אביב - יפו
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון
ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה