תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אנונימי ב - 28/11/2019 14:59:21

    היי
    . אני מטופל מזה כמה חודשים אצל פסיכולוגית בגלל חיים קשים שעברתי והתמודדות עם כל מיני קשיים (לצערי אין לי ממש משפחה תומכת רגשית וגם לא חברים אלא אנשים מאוד ביקורתיים ויש לי אבא שמדי פעם מקטין אותי ומוריד לי את הביטחון העצמי). העניין הוא שתקציבית לאורך זמן יהיה לי קשה לעמוד בזה ועד כמה שאני יודע הרבה פעמים שטיפולים קלאסיים קלאסיים (כאלה שמטפלים בשיטות כפי שציינתי ולא נגיד שיטות ממוקדות כמו cbt) הם טיפולים שיכולים להימשך שנים ומי יודע כמה (מצד שני אני מרגיש שהיא מאוד מקשיבה ומכילה ומאוד לא שיפוטית וממה שאני יודע זה גם תפקיד של פסיכולוג ואני מרגיש שיש לי איזשהו עוגן).
    אני שוקל לפנות לטיפול דרך קופת חולים בעלות יחסית סמלית החסרון הוא שהטיפולים הללו בדרך כלל מוגבלים למספר פגישות (20 בערך) וגם אינך אנונימי יותר (שקוף לכל המערכות הציבוריות) מצד שני אני גם ככה לא מתכנן לעבוד בעבודות מסווגות ויש פחות סטיגמה היום מאשר בעבר. כמו כן שמעתי שהמטפלים שעובדים עם קופות החולים פחות טובים ואיכותיים מאלו שבמגזר הפרטי.
    מה אתם חושבים? מה דעתכם על טיפול קבוצתי? (ששם גם אפשר להכיר אנשים בניגוד לפסיכולוג שלא ממש יכול לדבר איתך במהלך השבוע מלבד בפגישה עצמה - הבנתי שזה לא מתוך גרידיות על אתיקת טיפול וכדומה).

    אני רוצה לציין בהזדמנות זו שהעלתי את הסוגיה הזו כמה פעמים בפני המטפלת שלי אבל היא לא מוכנה לעבוד במחירים של קופת חולים או קרוב לזה ומוכנה לבוא לקראתי רק ברגע שלא אעמוד בתשלומים/ יהיו לי הוצאות נוספות בחיי

    תודה מראש

    תשובה: התייעצות בנוגע לטיפול
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 28/11/2019 16:31:23

    שלום לך.


    כל סוגי הטיפולים שציינת- קוגניטיבי התנהגותי, קבוצתי, טיפול קצר מועד- הם טיפולים מצוינים כאשר הם נבחרים כטיפול המתאים והנכון למטופל, ולא כברירת מחדל. ניתן להתייעץ עם הפסיכולוגית שלך לגבי התאמתם של טיפולים אלו לצרכיך וקשייך. מעבר לכך, אני אולי טועה אבל נשמע מדבריך שמעבר לשיקול הכלכלי, הנושא הכספי נושא עמו גם מטען רגשי שקשור בשאלה האם המטפלת תלך לקראתך או לא מבחינה כספית, וכמה אתה מוכן להתמסר לתהליך הטיפולי על כל מחיריו- הרגשיים והכלכליים. במילים אחרות, אני מציעה לבדוק עם המטפלת האם להתלבטות לגבי ההמשך ישנם רבדים נוספים, ומשם לקבל החלטה.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון
איריס אברמן

איריס אברמן

ראשון לציון
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
חגית בר

חגית בר

ראשון לציון
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
יובל קורן

יובל קורן

חיפה
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה