תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אמא מודאגת ב - 27/11/2019 12:23:47

    שלום לעונות בפורום,

    בתי בת 12 לאחרונה עוסקת הרבה במשקל שלה, אני אציין שהיא ממש לא סובלת מעודף משקל. היא מסתכלת הרבה במראה, לעיתים אומרת לי שיש בגדים שקטנים עליה..שהיא נראית שמנה, שיש לה ידיים שמנות.. כל מיני משפטים קצת מוזרים.. אתמול ראיתי שהעבירה את המשקל מהמקלחת לחדר שלה..
    לעיתים היא טוענת שהיא לא רעבה ומוותרת על ארוחת ערב.. איך אני אדע אם מדובר רק בשלב התבגרות וזה עובר ?או שאולי היא מתחילה לפתח הפרעת אכילה..?
    אני אציין שבצעירותי סבלתי מהפרעת אכילה מאוד קלה שטופלה ולא היגיעה למצבים חמורים.
    תודה מראש..

    תשובה: האם בתי סובלת מהפרעת אכילה?
    נכתב ע"י יעל ימיני ב - 27/11/2019 17:55:36

    שלום לך,


    אני מבינה מדבריך שאת מודאגת מהתנהגותה של בתך וכן שאת מזהה בהתנהגותה דפוסים מוכרים מניסיונך האישי. טוב מאוד שאת שמה לב שמשהו בהתנהגותה השתנה ונראה מטריד, אך חשוב שלא להיבהל ולגשת לעניין באופן רגוע (על אף הקושי המובן). כמובן שלא אוכל לאבחן את בתך דרך הפורום, אבל אני ממליצה להתחיל בלנסות ולשוחח איתה מאוד בעדינות (ולא ממקום ביקורתי או חרד) ולשאול אותה שאלות לדוגמא - ״האם את מרגישה שהשמנת?״ ״את מוטרדת מהמשקל שלך״ וכו׳. כמובן שאם שמת לב שלקחה את המשקל לחדרה, תוכלי לשאול אותה אם היא עסוקה במשקל. במידה והיא תענה לך באופן חיובי, משמעותי שתגיבי ברוגע לתשובותיה ושתנסי להבין איתה מה רמת העיסוק בכך. נסי לעשות זאת כך שהיא לא תרגיש שהיא עושה משהו לא בסדר, ושתתני לה תחושה שמה שלא עובר עליה, תוכלו לדבר על כך באופן פתוח ולפנות לתמיכה במידת הצורך. אולי אם תרגישי שיש צורך תוכלי להגיד לה שגם את היית עסוקה במשקל בגילה ושאפשר לעזור לה עם זה במידה והיא מרגישה מוטרדת מכך. 


    בכל מקרה, חשוב שלא לתפוס עמדה ״ממשמעת״ אלא אמפאתית ומכילה בשלב זה, שכן המטרה המרכזית היא שהיא תוכל לדבר איתך על כך (ועל דברים אחרים כמובן) באופן פתוח מבלי לחשוש מתגובתך לעניין ומבלי לדאוג מכך שזה ידאיג אותך. אם תתרשמי שיש צורך בעזרה מקצועית, כמובן שתוכי לברר על אנשי מקצוע מתחום הפרעות האכילה שיוכלו לתמוך בבתך. נסי לדבר איתה באופן פתוח, יכול להיות שמעסיקים או מטרידים אותה גם דברים אחרים מהם היא מוטרדת ושיש כאן הזדמנות להזמין אותה לשיחה על רגשותיה ועל החוויה שלה. 


    בהצלחה,


    יעל 

אנשי מקצוע ומכונים

טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו
עמית נאור

עמית נאור

תל אביב - יפו
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
איריס אברמן

איריס אברמן

ראשון לציון
מזי ברקמן

מזי ברקמן

תל אביב - יפו
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו