<
תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י סקרנית ב - 24/11/2019 22:34:14

    שלום,

    רציתי לשאול בעיקר את ליטל, וגם לציין לשבח את עבודתכן בפורום הזה שגם נותן לאנשים מקום לפרוק בצורה נקייה וגם על המענה המקצועי והמתחשב. אז תודה.

    ולשאלה- האם פסיכולוגים נקשרים גם למטופלים? ואיזה רגשות אתם מרגישים? אני משערת שזה לא באותו אופן כמו שהמטופלים נקשרים אבל יש מצב שאתם אוהבים מטופל אחר יותר מהשני? או מתחברים למישהו יותר? ואיך הפרידות בשבילכם? האם אתם גם בטיפול פסיכולוגי שוטף?

    סליחה על הצפת השאלות ושוב תודה רבה!

    תשובה: האם פסיכולוגים נקשרים למטופלים
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 26/11/2019 12:17:37

    שלום לך.


    הקשר בין מטפלים למטופלים הוא לא סימטרי ומקומם זה בחיי זה אכן שונה, אך רגש ותגובה רגשית קיימים בשני הצדדים. השאלה לגבי מקורם, מקומם ומשמעותם של רגשות המטפל הוא נושא שעורר תשומת לב, מחשבות ומחלוקות מאז ראשית ימיה של הפסיכולוגיה אך באופן כללי אפשר לומר שלרגשות המטפל יש שני היבטים- היבט שקשור למפגש האנושי הספציפי בין אישיות המטפל ואישיות המטופל, והיבט שנוגע לרגש שמתעורר בתגובה למה שהמטופל מביא איתו בהתנהגותו והתמקמותו בקשר. למשל, מטופל שזקוק לעיבוד החלקים הנוקשים יותר של אישיותו עשוי לעורר במטפל תחושה של חוסר נגישות ותסכול ובמובן זה רגשות המטפל יהיו דרך ללמידה על עולמו הפנימי של המטופל. שני היבטים אלו משפיעים על מגוון היבטים בטיפול- החוויה בפגישות, הפרידות וכן הלאה, והמטפל בודק ומעבד את רגשותיו באופן שמאפשר לו להבין טוב יותר את עולמו הפנימי של המטופל.


    מעבר לכך, אני מתארת לעצמי שאת מעלה שאלות אלו מתוך חוויה שעולה בטיפול שלך ולכן מציעה לשתף את המטפל בתחושות, ההנחות והשאלות שעומדות בבסיס שאלותייך.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

אדם כהן עזר

אדם כהן עזר

רעננה
סמדר ידגר

סמדר ידגר

כפר האורנים
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
יעל אפריאט טימר

יעל אפריאט טימר

מודיעין-מכבים-רעות
מיכל פרומוביץ

מיכל פרומוביץ

תל אביב - יפו
טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו