<
תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אילנית ב - 27/10/2019 07:42:06

    בוקר טוב,

    אחרי טיפול ממושך של שנה וקצת אצל מטפל בגישה הדינמית, הוחלט להפסיק את הטיפול.
    עדיין לא הושגו המטרות ובוודאי שלא הסתיים הטיפול, אך זה מה שקרה.
    אני מרגישה צער גדול על הסיום ובטח על סכום הכסף הגדול שנאלצתי לשלם ולעולם לא יחזור אליי.
    האם יש דרך לבקש החזר כלשהו על הכסף? להשיג את הסכום הזה ייקח לי יותר משנה...

    תשובה: צער גדול על טיפול שהסתיים
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 27/10/2019 15:46:12

    שלום אילנית.


    ברמה הפרקטית- בחלק מקופות החולים וביטוחי הבריאות הפרטיים ניתן לקבל החזרים על טיפולים פסיכולוגיים, כך שכדאי לבדוק אם יש לך אפשרות כזו.


    ברמה רגשית יותר, נדמה לי שהמחשבה לבקש מהמטפל החזר/הניסיון לחשוב איך להחזיר את הכסף היא דרכך לבטא את האכזבה והכאב על המאמץ, הזמן והכסף שהושקעו מבלי להביא לתוצאות להן קיווית. בהתאם, אני מציעה לנסות ולהשתמש במפגשי הטיפול שנותרו כדי לעבד רגשות אלו של החמצה וכאב, ולאו דווקא להתמקד בהיבט הקונקרטי (איך מחזירים את הכסף). במקרים רבים, עיבוד החוויה הרגשית מקל גם על הנושא הקונקרטי. מעבר לכך, חשוב לזכור שגם אם התוצאות הקונקרטיות לא הושגו יתכן והטיפול תרם וקידם במובנים אחרים, סמויים יותר. למשל, מטופל עשוי להיות מתוסכל מכך שעדיין לא מצא זוגיות למרות שלשם כך פנה לטיפול, ו"לשכוח" כמה הדימוי העצמי שלו השתפר- היבט אשר בסופו של דבר יעזור לו למצוא קשר זוגי טוב. במובן זה, אני מציעה להשתמש במפגשי הטיפול שנותרו גם כדי לחשוב יחד האם ומה הושג בתהליך הטיפולי, ולהשיג נקודת מבט מפוכחת על הטוב והרע, על מה שהושג ומה שעדיין לא.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

קים הגיתי גרין

קים הגיתי גרין

כפר סבא
אפרת כץ

אפרת כץ

תל אביב - יפו
ענת תנעמי

ענת תנעמי

גבעתיים
אלכסנדר (סשה) מינץ לוי

אלכסנדר (סשה) מינץ לוי

אונליין
רון ארגמן

רון ארגמן

תל אביב - יפו
רוני ברק

רוני ברק

גדרה
נטליה פליידר

נטליה פליידר

מודיעין-מכבים-רעות
ענת אורבך

ענת אורבך

רמת גן