תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י שמרית ב - 22/10/2019 21:55:20

    שלום,

    אני נמצאת בטיפול של מפגשים שבועיים אצל פסיכולוג כבר יותר משנה (14 חודשים). תמיד יש על מה לדבר, ואני יוצאת מהפגישות עם הרגשה טובה בדרך כלל, אבל זה עולה לי כספים רבים שאינם בשפע אצלי, ואני חושבת האם זה באמת שווה את זה. אין לי מספיק אומץ ללבן את זה ישירות מולו, מה גם שהוא אומר שהוא חושב שאנחנו מתקדמים.

    אודה אם תוכלו להתייחס לשאלת משך הטיפול, והאם יש נקודת זמן בה מקובל להפסיק

    תשובה: משך הטיפול
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 23/10/2019 09:01:26

    שלום שמרית.


    טיפול פסיכולוגי אכן דורש משאבי זמן, כסף והשקעה רגשית גבוהים, ולגיטימי, טבעי וחשוב שאת עוצרת לבדוק האם השקעה זו נכונה עבורך כרגע. 


    לצערי, אני חוששת שאין לי תשובה פשוטה עבורך. אין "מתכון" לנקודת הסיום המומלצת מאחר ומטופלים שונים מאוד במטרותיהם, בקשיים שמביאים אותם לטיפול ובקצב ההתקדמות שלהם. באופן כללי אני יכולה לומר שטיפול יכול לשמש לשתי מטרות מרכזיות- פתרון סימפטומים או קשיים נקודתיים ומתן מקום לנפש כך שיתאפשרו תהליכי צמיחה, העשרה וגדילה אישית. חלק מהמטופלים בוחרים לסיים טיפול לאחר שהשיגו תוצאות רצויות ספציפיות וחלקם רואים בטיפול אמצעי שיכול ללוות אותם לאורך תקופות חיים ממושכות. שתי הבחירות לגיטימיות, כמובן, ואולי הבחנה זו תסייע לך מעט בהתלבטות. 


    מעבר לכך, מחשבות על סיום הטיפול יכולות לגעת בנושאים, רגשות ורבדים רגשיים רבים ולכן, למרות שהקושי הכרוך בכך, חשוב לפתוח את הנושא מול המטפל ולהבין איתו יותר לעומק מה מקור הרצון לסיים- מיצוי? קושי בכניסה לנושאים עמוקים יותר? ומדוע קשה כ"כ לדבר על כך- האם, למשל, את חוששת להעליב או לפגוע במטפל? 


    במילים אחרות, נושא הסיום הוא תוכן נפשי בפני עצמו וכדאי להתייחס אליו כאל כזה ובהתאם, לתת לו מקום בשיח הטיפולי. העלאת הנושא לגיטימית וחשובה, ואני מאמינה שהמטפל יוכל לתת לה מקום מכבד ופתוח.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
מזי ברקמן

מזי ברקמן

תל אביב - יפו