תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י שירלי ב - 12/09/2019 11:09:30

    שלום

    אני אישה בת 40 וסובלת מדיכאון במשך שנה. לפי כל הסימנים זה דיכאון ואני לא מתכחשת לכך, רק שלא ממש רוצה ומתאים לי לטפל בדיכאון באמצעות תרופות. רציתי לשאול האם קיימות טכניקות יעילות לצורך בלי תרופות,ובמה זה כרוך... תודה וסוף שבוע טוב.

    תשובה: טיפול בדיכאון ללא תרופות
    נכתב ע"י יעל ימיני ב - 12/09/2019 13:09:42

    שלום שירלי,


    ראשית, יש להבין במה בדיוק מדובר כאשר מדברים על דיכאון, שכן ישנם מספר סוגים של הפרעות דכאוניות לפי המדריך הסטטיסטי להפרעות נפשיות (DSM-5) וביניהן דיכאון מז'ורי, שמהווה אפיזודה חריפה של דיכאון; דיסטימיה - חוויה כרונית של מצב רוח ירוד ועקבי; הפרעת דיכאון ווסתית, שקשורה לשינויים הורמונליים חודשיים ועוד.


    לשם הבנה יותר ברורה והחלטה על סוג טיפול כדאי מאוד להתייעץ עם איש מקצוע (לא בהכרח פסיכיאטר, מספיק עם פסיכולוג קליני), שיוכל לעזור באבחון הבעיה וכן להמליץ על שיטת הטיפול המתאימה ביותר עבורך. אני ממליצה לך להכנס ללינק שהוספתי בכדי לקרוא עוד על סוגי הדיכאון וכן על שיטות הטיפול הנפוצות. תוכלי למצוא באתר גם רשימה של פסיכולוגים לפי מקום מגוריך. 


    כפי שתוכלי לקרוא, הטיפול השכיח בהפרעות דיכאוניות בדרך כלל משלב שיטות קוגניטיביות התנהגותיות שנמצאו כיעילות בטיפול בתסמינים הדיכאוניים. אין הכרח לעשות שימוש בטיפול תרופתי, וכמובן שאם יש לך התנגדות לטיפול שכזה תוכלי לנסות טיפול פסיכולוגי ללא טיפול תרופתי. עם זאת, במצבים מסוימים, השילוב עם טיפול תרופתי יכול לתמוך בטיפול הנפשי לפחות לתקופה מסוימת בכדי לתמוך בהנעה של שינוי. שוב, זה תלוי בחוות הדעת המקצועית של איש הטיפול עמו תתייעצי וכן ברצונך החופשי. 


    תרגישי טוב,


    יעל 


אנשי מקצוע ומכונים

עמית נאור

עמית נאור

תל אביב - יפו
איריס אברמן

איריס אברמן

ראשון לציון
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
יובל קורן

יובל קורן

חיפה
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו