תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אדר ב - 18/08/2019 22:41:44

    שלום ליטל.
    לפני כשנתיים הייתי במסגרת לימודית של מספר שנים שנותנת באופן מחייב ליווי של איש מקצוע לכל אורכה.
    למרות שבאתי קצת "אנטי" ועם דעות קדומות בנוגע לטיפול פסיכולוגי, לאחר שהיא הסתיימה ניסיתי לחפש טיפול מתוך החוויה הטובה שהייתה לי בסופו של דבר ; הרגשתי שאני מתקדמת אישית, מקצועית, מגלה על עצמי דברים ומתבגרת.
    ניסיתי במהלך השנתיים הללו מספר מטפלים ושיטות טיפול שונות בהן לא הרגשתי חיבור למטפל/ת או לחילופין לא חשתי כי הן יעילות ברמת הליווי שהיה לי במסגרת הלימודית.
    יש לציין שאני לא מרגישה "זקוקה" מאוד לטיפול בשלב זה בחיי, אני חייה חיים דיי נורמטיבים ומתמודדת עם האתגרים שהחיים מציבים לנו בכוחות עצמי ובעזרת מערכות תמיכה (משפחה וחברים מדהימים) אך אני מרגישה שטיפול יכול להוות מקור דעה אובייקטיבית נוספת, הזדמנות לעבוד על דברים פחות טובים שקיימים בי, לעלות דברים מהעבר והזדמנות לצמיחה ושיפור עצמי.
    חוסר מציאת מטפל מתאים קצת מתסכל אותי... רציתי לשאול כיצד ניתן "למצוא" מטפל מתאים בצורה יעילה? שלא לוקחת מספר מפגשים ומובילה לבזבוז זמן, כסף, אנרגיה (קצת מתיש לספר את אותו הרקע וההיכרות כמה פעמים מחדש;) ). האם מקובל לפנות לפסיכולוג שליווה אותי במסגרת הקודמת באופן פרטי? (על אף שהיא נגמרה) או שהדבר איננו מקובל? האם חוסר ההתאמה אולי נובע מכך שאני לא בטוחה לגבי הצורך האמיתי שלי בזה?
    אשמח לשמוע את דעתך.

    תשובה: בחירת מטפל והצורך בטיפול
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 20/08/2019 12:27:38

    שלום אדר.


    לשאלתך הפרקטית- ניתן לפנות למטפל הראשון, למוסדות טיפול שונים יש מדיניות שונה אך כדאי לבדוק את האפשרות. יתכן ובמידה ולא יוכל לקבל אותך, יוכל להמליץ לך על קולגה מתאימ/ה מתוך הכרותו איתך.


    מעבר לכך, אני חושבת שיש דבר בריא וחזק ביכולת שלך לחפש אחר הקשר שמתאים לך ונוגע בך באמת ובמובן זה, החיפוש אכן יכול לקחת זמן וזה באמת מתסכל, אך נשמע שאת עושה תהליך נכון וחיובי. לצד זאת,  נשמע מדברייך שאת תוהה האם העובדה שאינך מוצאת את המטפל המתאים מייצגת גם גורמים נפשיים כמו אמביוולנטיות לגבי טיפול . זו שאלה חשובה אשר אני חושבת שכדאי להעלות לבדיקה מול המטפלים החדשים אליהם את פונה, לצד התבוננות בהיבטים אשר הפריעו לך בניסיונות הטיפוליים שלא צלחו. נדמה לי שהעלאת הסוגיה שמעסיקה אותך היא גם דרך טובה לבדוק האם המטפל מתאים לך במובן של יכולתו לנהל שיח מדויק ונוגע על הדבר שמעסיק אותך.


    אני מתארת לעצמי שדבריי אינם מספקים מענה חד משמעי, אך אני חוששת ששאלת הצורך בטיפול בתקופה בה אין "קטסטרופות" היא באמת שאלה אישית וסובייקטיבית שקשה להשיב עליה מבחוץ. הדבר היחיד שאני יכולה לומר באופן "חד משמעי" הוא שחיפוש ממושך אחר המטפל הנכון הוא לא תופעה חריגה אשר מעידה בהכרח על חוסר צורך בטיפול. 


    ליטל


    תוכלי לקרוא כאן עוד על בחירת מטפל

אנשי מקצוע ומכונים

ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
איריס אברמן

איריס אברמן

ראשון לציון
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
יובל קורן

יובל קורן

חיפה
מזי ברקמן

מזי ברקמן

תל אביב - יפו
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות