תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אנונימית ב - 21/07/2019 23:37:18

    אני כל כך מנותקת ובודדה וכל דבר חסר טעם. אני יודעת שאני צריכה עזרה. אני מנסה להתקבל ללימודי רפואה ונרשמתי במקביל לתואר אחר כי אני יודעת שאני לא אעמוד בעוד שנה בבית של ההורים בלי מטרה. אז עכשיו אני לא יודעת מה אני אעשה או אפילו איפה אני אגור בעוד חודשיים ופרקטית זה מקשה עלי לקבל עזרה. חשבתי שכל מה שאני צריכה זה לשרוד עד שאני אעבור לגור איפשהו והתכוונתי להתחיל אולי עוד טיפול. אבל המחשבה הזאת נראית לי עכשיו כל כך מטופשת, כמו תקוות שווא שבגללה אני ממשיכה לסבול. אני כבר לא בטוחה אם אני באמת רוצה להיות רופאה או שאני רוצה את זה כי אני סומכת על אני של פעם שרצתה את זה. וגם אם אני באמת רוצה את זה אני לא אהיה טובה בזה אז למה לעשות את זה בכלל? וגם ללמוד משהו אחר או לעשות כל דבר אחר אני לא רוצה. אני רק רוצה כבר לא להיות פה. אני רוצה באמת למות והמחשבה שאני אוכל להתאבד אחרי שאגלה שהתקווה שלי היא תקוות שווא מחזיקה אותי בחיים בינתיים. לפעמים, כמו עכשיו אני מבינה שזה כל כך טיפשי וכבר עדיף שאני אחסוך את זה מעצמי ואתאבד עכשיו. והסיבה היחידה שאני לא עושה את זה זה כי אין בבית מספיק תרופות כדי שאני אמות לפני שמישהו יבין שלא הגעתי לעבודה. כמובן שדאגתי שלא יהיו מספיק תרופות בבית בגלל הרעיון המטופש של להחזיק את עצמי פה עוד קצת.. כשאני קוראת את מה שכתבתי עד עכשיו אני חושבת שזה נשמע כאילו נקודת המבט שלי לא אובייקטיבית. אז אני חושבת שאני צריכה להבהיר שאני לא טובה עם אנשים, הקושי הזה מורגש עכשיו יותר מתמיד ואני לא רואה איך לשנות את זה. אני חושבת שזה יפריע לי להיות רופאה טובה. אני אמצא את עצמי מעמידה פנים וזה יהיה מאוד מעייף. ואני לא אדע איך להתנהג בסיטואציות מסוימות ואז אני ארגיש אשמה על איך שהתנהלתי בפועל. אולי אני כמו רובוט ובגלל זה הטיפול הקודם לא עזר לי. למרות שהמטפלת לא ידעה להתמודד עם דברים שהעליתי, כנראה שחשוב יותר זה שלא באמת נוצר בינינו חיבור וזה באשמתי. אז אם זה כי ככה אני אז שום דבר לא יכול לעזור לי..

    תשובה: כבר אין לי כוח
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 23/07/2019 15:37:45

    שלום לך.
    אני שומעת את התסכול, הייאוש והקושי שאת מתמודדת איתם אך בו זמנית גם את התקווה שיש דרך להרגיש אחרת, לחיות חיים עם יותר חיבור וטעם. תחושות כמו שאת חווה אינן מתפתחות סתם כך ובמובן זה, אני חושבת שאכן כדאי לחפש בקדם טיפול פסיכולוגי בו תוכלי להבין יותר לעומק את מה קורה לך, וכך גם ליצור, לאט לאט, חווית חיים אחרת.
    מציאת מטפל שאיתו ניתן לעשות את הדרך הטיפולית הזאת היא לא משימה קלה, ולאנשים רבים נדרשים כמה ניסיונות טיפוליים עד למציאת המטפל והטיפול בהם הם מצליחים להניע שינוי משמעותי. בהתאם, לא הייתי ממהרת להניח כי "כישלון" הטיפול הקודם נובע מחוסר יכולת שלך להיעזר ולהתחבר. כפי שאת עצמך מזהה, דרוש חיבור נכון עם האדם הנכון כדי שהטיפול יביא לשינוי משמעותי ולכן אני חושבת שמה שחשוב לעשות הוא לגייס כוחות לפנייה לטיפול נוסף.
    זה לא קל, אבל אני מאמינה שפירות של טיפול טוב ומחובר יכולים להיות משני חיים.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו
טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו
בן פדידה

בן פדידה

חיפה
מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין
חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון
דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו