<
תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י יעל ב - 10/07/2019 09:29:37

    אתמול הייתי אצל חברה שלי שהיא אמא לילדה בת שנה וחצי.
    הילדה בכתה וצרחה בלי סוף,
    זה עשה לי חרדה ממש ממש גדולה!
    וגרם לי להרגיש שאני לא רוצה להיות אמא לעולם!!!!
    אני לא רואה אותי מטפלת בתינוק מניקה/בהיריון/נשארת לבד בבית איתו
    מפחיד אותי!

    המחשבות לא עוזבות אותי
    כרגע אני בת 24 עוד מעט 25 רווקה ..

    תשובה: פחד מאימהות
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 10/07/2019 14:05:48

    שלום יעל.
    ראשית, אימהות אינה חובה. יתכן ותרגישי אחרת בעתיד מאחר ואנשים רבים מרגישים רצון בהורות רק בשלב חיים מאוחר יותר, אך תגלי עם הזמן כי כיוון חיים זה אינו מתאים לך, זו בחירה לגיטימית ככל בחירה אחרת. במובן זה, אני לא רואה סיבה לבהלה סביב התחושות שהתעוררו בך.
    לצד זאת, מאחר ואני מבינה שאינך עסוקה בהתלבטות קונקרטית לגבי הבאת ילד, נדמה לי שאת בעיקר מספרת על חוויה רגשית חזקה בה התעורר פחד מפני האפשרות שתמצאי את עצמך "כלואה" בבחירת חיים ובקשר שמאמללים אותך. במידה ואת מרגישה שנושא זה אכן רגיש עבורך, אני מציעה לנסות לברר אותו יותר לעומק בינך לבין עצמך או, אם תרצי, במסגרת טיפול פסיכולוגי.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

ענת אורבך

ענת אורבך

רמת גן
מירב ירושלמי

מירב ירושלמי

תל אביב - יפו
ענת ברנע

ענת ברנע

עמק חפר
דבורית נורמן

דבורית נורמן

בנימינה-גבעת עדה
מרב הדר כהן

מרב הדר כהן

תל אביב - יפו
פז שדיאור

פז שדיאור

כפר סבא
מעיין גבעוני

מעיין גבעוני

נס ציונה
לי נרובאי לנגר

לי נרובאי לנגר

קרית אונו