תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י דלית ב - 30/06/2019 13:30:43

    האם יש בעיה אתית בכך שאני הולכת במקביל למטפלת נוספת שמטפלת בגישה שונה מהמטפלת הנוכחית? עליי לציין שיידעתי את 2 המטפלות על כך.
    אני מרגישה ששתיהן תורמות לי.
    המטפלת הראשונה טענה שזה לא אתי מבחינת המטפלת הנוספת ואילו המטפלת הנוספת טוענת שהיא לא רואה שום בעיה כי כל אחת מהן מביאה משהו אחר לטיפול.
    יש כאן בעיה אתית? הטיפול הנוסף עלול לפגוע בי?

    תשובה: טיפול במקביל
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 01/07/2019 15:10:12

    שלום דורית.
    אשיב בשתי רמות.
    ברמה האתית-מקצועית, קבלת מטופל אשר כבר נמצא בטיפול ללא תיאום עם המטפל הראשון היא אכן בחירה לא מקצועית- בדיוק כפי שרופא לא ירשום תרופות למטופל אשר כבר מקבל תרופות מרופא אחר מבלי לדעת באיזה תרופות מדובר, מצופה ממטפל לא לקבל מטופל אשר כבר נמצא בטיפול ללא תיאום עם המטפל הראשון. אני כמובן לא יכולה לומר זאת בוודאות, אך קבלה במצב זה, ללא התייעצות וללא בקשה ליצירת קשר עם המטפל הראשון, צריכה לעורר את דאגתך ואת התהייה האם האינטרס שלך או האינטרס של קבלת מטופלת חדשה עומד בראש מעייניה של המטפלת הנוספת.
    בנוגע לאפשרות הפגיעה של טיפול נוסף, אני כמובן לא יכולה לצפות מה יהיו ההשפעות הספציפיות במקרה שלך, אך צריך להבין שלטיפול במקביל יכולות להיות תוצאות לכאן ולכאן. במקרים מסוימים כפל הטיפולים יכול לסייע- למשל במצב בו טיפול אחד אמון על עיבוד ההיבטים הרגשיים והטיפול השני נוגע בהיבטים שיקומיים, בהתמודדות עם היבט רגשי-התנהגותי נקודתי (למשל, פוביה או אובססיה) או מסייע סביב קשיים מיניים. במצבים אלו, כפל הטיפולים עשוי לשרת את המטופל אך חשוב שהמטפלים יהיו בקשר רציף. במקרים אחרים, כפל הטיפולים משמש את המטופל, באופן לא מודע בד"כ, ל"דילול" הטיפול. הקשר הכפול מאפשר לפצל בין התכנים והרגשות כך שכביכול יש עבודה כפולה אך בפועל יש הימנעות מאינטימיות, העמקה והתייחסות בשיח הטיפולי גם להיבטים חסרים או בלתי מספקים.
    לאור זאת, אני חושבת שכדאי לעשות הפסקה בטיפול החדש ולדון לעומק עם המטפלת הראשונה בבחירה בטיפול נוסף. מתוך חשיבה זו, אני מאמינה שתוכלו להבין טוב יותר למה את זקוקה ומהי התכנית הטיפולית המתאימה לך ביותר.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו
איריס אברמן

איריס אברמן

ראשון לציון
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד