תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אני ב - 27/05/2019 15:23:10

    התאומים שלי, מתוקים, פקחים, ושובבים.. נגמלו מחיתולים, לפני שלושה שבועות. הם בני 3 עוד חודש, ויחסית הם גמולים היטב, פה ושם מעט פספוסים, אבל סביר לגיל. כעת הייתי מאוד רוצה לגמול אותם גם ממוצץ בלילה. כבר כמה חודשים שהם ביום ללא מוצץ. השאלה אם אפשר כבר עכשיו? או שכדאי לחכות ולהפריד את שני הגמילות?
    פשוט. הקושי נהיה גדול. הם מתעוררים בלילה וצורחים צצי צצי. וזה נהיה מכביד, מעייף ולא מותאם לגיל. לי נראה שהם יכולים לספוג את השינויים הללו, השאלה אם זה לא מידי סמוך?

    תשובה: גמילה מחיתולים ומוצץ ביחד
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 27/05/2019 19:41:24

    שלום לך.
    ילדים שונים מאוד בצרכיהם סביב נושאי הגמילה, ולכן אני מציעה להתייעץ עם הגננת לגבי עיתוי הגמילה גם ממוצץ והאם נכון להתחיל בו בסמוך לגמילה מהחיתול.
    במקביל, כדאי לבדוק יותר לעומק האם כדאי להתמקד בגמילה מהמוצץ או בשינוי של דפוס ההתנהגות של הצעקות בלילה. במקרים רבים "הצקות" לילה מסוג זה הן ביטוי לקושי ב"פרידה" הלילית, וליווי והכנה נכונים הכוללים הכנה מראש לכך שאתם משאירים מספר מוצצים ביטה אבל לא תקומו אליהם בלילה יכולים להביא לשינוי משמעותי.
    במידה ואתם מרגישים שהנושא נעשה טעון ומורכב, אפשר לפנות לפגישה או שתיים של הכוונה הורית (שיטת אדלר יכולה להועיל) כדי לנהל את התהליך באופן חלק יותר.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
איריס אברמן

איריס אברמן

ראשון לציון
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו
טל יהודה

טל יהודה

רעננה
מזי ברקמן

מזי ברקמן

תל אביב - יפו
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות