<
תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י הדר ב - 03/04/2019 00:22:20

    כשאני מרצה בפני אנשים ,אני אומרת לעצמי "אל תטעי"
    ובסוף יוצא שאני תמיד טועה,אז מה היא הסיבה שאומרים למוח (לעצמי) לא לעשות משהוא ובסוף זה קורה?


    תודה רבה

    תשובה: למה מוח לא מקבל "לא"
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 03/04/2019 17:45:45

    שלום הדר.
    כפי שהמוח שלנו נוטה לחשוב על פיל לבן בדיוק כאשר אומרים לנו לא לחשוב על פיל לבן, כך העיסוק הרב באפשרות לטעות והחשש שבוודאי נלווה לו עשויים ליצור מודעות יתר אשר מפריעה לדיבור הספונטני והנינוח ולכן גם מביאה איתה טעויות. לכן, אני מציעה להרפות עד כמה שאפשר מהנושא לפני ההרצאה ולומר לעצמך בדיוק להיפך- שזה בסדר גמור אם תטעי מדי פעם.
    מעבר לכך, במידה והנושא מעסיק אותך ומפריע לך בצורה משמעותית, ניתן לפנות לטיפול פסיכולוגי בו ניתן יהיה לבדוק יותר לעומק את משמעות הטעייה עבורך.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

מירב ירושלמי

מירב ירושלמי

תל אביב - יפו
מרב אוטנזוסר

מרב אוטנזוסר

הרצליה
נטליה פליידר

נטליה פליידר

מודיעין-מכבים-רעות
ענת אורבך

ענת אורבך

רמת גן
ענת ברנע

ענת ברנע

עמק חפר
גוני סירוטה

גוני סירוטה

תל אביב - יפו
יפעת קורץ

יפעת קורץ

כפר סבא
מעיין גבעוני

מעיין גבעוני

נס ציונה