תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י שושי ב - 30/03/2019 23:59:34

    היי,

    איך אפשר לעזוב בלב שלם קשר שנגמר בפיצוץ אבל לא נאמרו תשובות למה התנהגו כך כלפיך ?

    אז החלטה שלי להתנתק מכעס ומשמירה על עצמי היא נכונה אבל השאלות למה ככה נהגו כלפיך מקננות עדיין בלב, מה גרם לשינוי כזה מקשר שהיה טוב מכיל ומעניין לבגידה ( לא בגידה רומנטית) , לתקיעת חיצים

    חוץ מהזמן שמשכיח הכל יש עוד משהו שניתן לעשות בכדי שגם אם אין תשובות שזה לא יגרום לכזה תחושה שמשהו חסר בגלל שאין תשובות ?

    תשובה: תשובות...
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 31/03/2019 09:03:19

    שלום שושי.
    קודם כל, אני חושבת שכדאי לוותר על התקווה "לעזוב בלב שלם". עזיבה בלב שלם מתאפשרת בדרך כלל רק כשהקשר אינו עמוק ומשמעותי- ברגע שמדובר בקשר חשוב ויקר, העזיבה תמיד מורכבת יותר. במובן זה, אני חושבת שלא כדאי להאיץ בעצמך אלא לקבל את הצורך שלך לחשוב ולעבד.
    מעבר לכך, אני חושבת שאת שואלת שאלה חשובה לגבי מה שקרה בקשר, ואולי התבוננות בה יכולה לסייע לך בקשרים עתידיים: אני מציעה לבדוק, עד כמה שאפשר, מה בקשיים שבמערכת היחסים קשור בך ומה בפרטנר שלך ובמידה ואת חושבת שיש דפוסים או קשיים שאת מביאה איתך, כדאי לנסות לחקור אותם יותר לעומק, בינך לבין עצמך או בטיפול פסיכולוגי. למשל, האם נושא הבגידה הרגשית מוכר לך מקשרים נוספים? האם את יכולה להצביע על דפוסי קשר או התנהגות אשר קשורים בבחירה שלך בקשר מסוג זה או באופן בו התפתח?
    במילים אחרות, אני מציעה לרתום את הפרידה הכואבת להתבוננות עצמית, ובמידה ותרגישי שאת מזהה קשיים או דפוסים שלך שמביאים לבחירה וניהול קשרים פוגעים, כדאי לפנות לטיפול פסיכולוגי בו תוכלי להבין את הדברים לעומק ולבסס יכולת לקשרים מספקים יותר.

    ליטל


אנשי מקצוע ומכונים

חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
חגית בר

חגית בר

ראשון לציון
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים