תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אלמונית ב - 25/03/2019 08:42:56

    אני לא מטופלת ואין לי שום קשר לפסיכולוגיה,אבל יש לי שאלה די חריגה כאן בפורום. אני גרה באזור השרון לבד ואחרי מה שקרה בעניין הביטחוני אני מרגישה חרדה דפיקות לב אין לי עם מי לדבר על זה. אני אף פעם לא חוויתי חרדה לא חוויתי דכאון או דברים כאלה אבל אחרי האזעקה בעוצמה גדולה ושמעתי את הפיצוץ אני בחרדה איומה לכן פניתי לכאן לפורום. איך אני יכולה להקל על החרדה הזאת? זה פעם ראשונה שאני חווה כזה דבר. אין לי למי לפנות ועם מי לדבר אולי את יכולה להקל עלי???

    תשובה: חרדה עקב המצב הבטחוני
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 25/03/2019 12:01:29

    שלום לך.


    ראשית, האזעקה באזורך אכן הפגישה אותך עם אפשרות של איום לבטחונך ובמובן זה תגובתך מובנת וטבעית, ויש סיכוי סביר שתפחת מעצמה בשעות הקרובות, כאשר חווית האיום תפחת. במובן זה, חשוב לזכור כי את אכן חווה חוויה רגשית בלתי נעימה- אך את לא נמצאת בסכנה, והתחושה הרגשית- מטלטלת ככל שתהיה- תרגע בקרוב. אחד הדברים המרכזיים שכדאי לעשות הוא להחזיר לעצמך את תחושת השליטה ולהפחית את חווית חוסר האונים שבמקרים רבים עומדת בבסיס החרדה. את זה ניתן לעשות, בין היתר, על ידי חזרה לשגרה- בין אם מדובר בהליכה לעבודה ובין אם מדובר בשגרת פעילות פנאי (פעילות ספורטיבית, למשל, היא פתרון מצוין).


    ככל שתעסקי בפעולותייך השגרתיות, כך תתבסס תחושה שהכל בסדר וגם המערכת הגופנית-נפשית תרגע לאט לאט. כיוון נוסף שיכול לסייע הוא צפייה בסרטונים אלו של משרד הבריאות. הסרטונים אמנם מנחים כיצד לסייע לנפגעי חרדה, אך אני מאמינה שהצפייה בהם יכולה להקל גם עלייך- https://www.health.gov.il/Subjects/mental_health/Anxiety/Pages/default.aspx אפשרות נוספת היא להתקשר לער"ן- עזרה ראשונה נפשית- בטל' 1201, שם תכולי להיעזר באחד המתנדבים כדי לעבד את חוויתך ולהרגיע את עצמך טוב יותר. אני מאמינה שבעזרת כלים אלו תרגישי טוב יותר, ואת מוזמנת לכתב שוב איך את מסתדרת.


    במידה והסימפטומים ימשכו בכל זאת בימים הקרובים, כתבי לי שוב ואפנה אותך למענה טיפולי מעמיק יותר.


    ליטל


    תוכלי לקבל כאן רשימה של אנשי מקצוע המטפלים בתחום החרדה

אנשי מקצוע ומכונים

פז חיט

פז חיט

כפר סבא
טל יהודה

טל יהודה

רעננה
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין
חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון
יובל קורן

יובל קורן

חיפה