תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י תותי ב - 13/03/2019 13:24:06

    היי,
    אני בחורה צעירה, כלפי חוץ נראה כי הכל בסדר ואם לומר את האמת זה מה שאני מנסה לשדר. מאז היותי ילדה הרגשתי שוני מאוד ברור ביני לבין כל שאר האנשים, מעולם לא פגשתי אדם שאני מרגישה שדומה לי באיזשהי צורה.
    יש לי 2 חברות מאוד טובות ואם כל אחת יש לי קשר חזק ומיוחד, אני יודעת שאני יכולה לשתף אותם לרוב בעיותי- ואולי זאת אחת הבעיות ״הרוב״.
    באופן כללי אני מאוד רוצה בחברה ואם זאת מאוד נמנעת(אני סובלת מאז ומתמיד באיזשהי חרדה חברתית). לנורמה החברתית יש דרישות שנורא קשה לי איתם, יצירת קשר עין(מרגיש לי פולשני ומיותר), סמול טוק(מתקשה בהמשך שיחה- לא בטוחה מתי ואיך אני תורמת להמשך השיח), תגובות תואמות לסיטואציה(חיוך כשאשר קורה משהו רע או לחלופין בכי ברגעי לחץ או כאשר מתבקש ממני לעשות משהו שלא הכרתי/ידעתי מראש), מגע(בין עם מגע מקרי ובין אם מכוון מאוד לא נוח לי ״הפלישה למרחב האישי).
    ביסוס ביטחון עצמי כאשר ישנה הרגשה של שיפוט מהחברה והקרובים בפרט, הרגשה של כישלון( אולי אפילו חבלה עצמי), ערך עצמי נמוך, אכילה ריגשית(מה שגורם להקאה מכוונת כתוצאה מאכילה מוגברת), רצון לפגוע בעצמי(אך אם זאת מעולם לא מימשתי זאת).
    כמו חייזר בעולם זר שצריך למצוא את הדרך לשילוב המקסימלי.

    תשובה: מרגישה זרות בסביבה החברתית
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 13/03/2019 13:48:30

    שלום לך. נשמע מדברייך כמה לא קל לך לחיות בעולם הזה, כמה הוא מכאיב ומטלטל וכמה סבל הוא גורם לך לא פעם. קשה לי לומר על סמך הדברים שאת כותבת מה הגורמים לתחושות האלו שמלוות אותך, אך לאור הקושי שהן גורמות לך אני ממליצה לפנות לטיפול פסיכולוגי בו תוכלי להבין יותר מה קורה לך ומדוע. אני מאמינה שהבנה מסוג זה גם תקל עלייך ותיצור תחושה של היגיון ומשמעות, וגם תסייע בבניית מנגנוני התמודדות והקלה עצמית יעילים ולא הרסניים. ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו
לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו