תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י טינקרבל ב - 02/12/2018 04:30:19

    שלום, אני מטופלת כשנה אצל פסיכותרפיסטית. את הטיפול איתה התחלתי מעט אחרי שהכרתי אותה, במטרה לראות אותה יותר, משום שכבר אז חשתי משיכה כלפיה. ככל שהתקדם הטיפול ונחשפתי בפניה על תחושותי, היא לא שללה כל אפשרות כפי שסברתי, אלא אמרה במפורש שהסיבה היחידה שזה לא אפשרי היא הטיפול עצמו. שאילולא הטיפול היא היתה מסכימה לצאת איתי.
    כבר כמה חודשים שאני לא מצליחה לדבר בשיחות איתה. הנושא היחיד במפגשים הוא האם לסיים טיפול ומה יהיה בעתיד לגבינו. היא מבהירה לי שזה לא אתי מבחינתה לקיים איתי קשר רומנטי בשום שלב בחיים, ואני מבינה את זה, גם אני מגיעה מתחום טיפולי ומכבדת את האתיקה.
    האם יש אפשרות להתייעץ עם איש מקצוע שמבין באתיקה כגורם שלישי, שיוכל להביא בחשבון את כל הצדדים ולהמליץ לי וגם לה מה הכי ראוי לעשות במצב הזה? כיצד מגיעים לאדם כזה?
    תודה מראש.

    תשובה: התאהבות במטפלת
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 02/12/2018 09:15:55

    שלום לך.
    את מתארת כי פנית אל המטפלת כדי "לראות אותה יותר" מלכתחילה. כלומר, יכלת להזמין אותה לצאת איתך אך בחרת לפנות אליה לטיפול. במובן זה, אני חושבת שצריך להקשיב לכל מה שקורה ביניכן כחלק מהטיפול שלך ולא, כפי שעולה לרגעים מהתיאור שלך, כמערכת יחסים סבוכה שאתן מנסות לפתור יחד. בהתאם, אני חושבת שהמטפלת היא האחראית היחידה על המצב ועל כך שכל מה שמתרחש ביניכן יובן ויעובד כחלק מהטיפול שלך, כלומר כביטוי להיבט כלשהו בנפשך אותו יש לחקור לעומק על אף הכאב העצום שהוא גורם. במידה ודבר זה לא מתאפשר, ואין התבוננות על מה שקורה ביניכן כעל ביטוי לחיים הנפשיים שלך- אני חושבת שנגרם לך עוול ושהטיפול אינו משרת אותך. נדמה לי שגם הכמיהה שלך ל"אדם שלישי מבחוץ" היא כמיהה למבט אחר, שישים גבול ו/או יסייע בהחזרת הקשר לנתיב טיפולי.
    בשורה התחתונה, אני חושבת שעם כל הכאב הכרוך בכך, אם הטיפול אינו מצליח לייצר שיח הבונה באופן הדרגתי משמעות למה שקורה לך, הטיפול אינו נכון עבורך.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

עמית נאור

עמית נאור

תל אביב - יפו
לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
חגית בר

חגית בר

ראשון לציון
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים