תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י רינת ב - 03/11/2016 16:49:28

    שלום,

    במהלך עבודתי בחברה גדולה זכיתי ליחס עוין וגרוע במיוחד מהמנהל שלי. התלוננתי עליו וההנהלה טייחה את התלונה וניסתה להציג אותי כלא אמינה. עברתי עשרות שיחות שבהן ניסו לגרום לי להתפטר והתנכלו לי. נפגעתי מאוד ולאחר שעזבתי שם, עבדתי תקופות קצרות במשרות אחרות, עד שהבנתי שהפגיעה קשה מדי. מאז אני בבית, מרגישה שאני לא יכולה לחזור ולעבוד עם אחרים. צריך לציין שיש רקע במקור של חרדה ו - OCD.
    אני משחזרת באופן יומיומי דיאלוגים ושיחות שהיו, הטחות האשמות בי, ומנסה כביכול "לענות" (את מה שלא עניתי אז, כשישבתי וספגתי) ו"לשנות" את העלילה. זה גורם לי לחוסר ריכוז משמעותי ולהמון תסכול, בלי יכולת כמובן לשנות את מה שכבר היה, אך גם בלי יכולת להמשיך הלאה. אני מרגישה שאני לא מסוגלת לחזור לעבודה בסביבה רגילה.
    האם זה מצב של פוסט טראומה?
    ואיך מטפלים בדרך כלל?

    תודה רבה,
    רינת

    תשובה: פגיעה ממקום עבודה
    נכתב ע"י סיון סובול ב - 03/11/2016 16:51:09

    שלום רינת,

    צר לי לשמוע שנפגעת כך במקום עבודה. עבודה אמורה לספק פרנסה, אך יש לה גם השפעה משמעותית על המצב הנפשי של האדם. כאשר עובדים, יש תחושה של תפקוד, עשייה ויכולת, ובמקרה הטוב האדם חש סיפוק מהעשייה ומהמפגש החברתי. לכן מומלץ שתפני לקבל עזרה, על מנת שתוכלי לחיות חיים מלאים יותר ותוכלי להשתלב בעשייה ובעבודה.
    המצב שאת מתארת הוא לא מצב של פוסט טראומה לפי ההגדרה, שכן בפוסט טראומה מדובר בחשיפה לאירוע טראומטי (כלומר, לאירוע מסכן חיים, כמו מלחמה, תאונה, פגיעה פיזית, אירוע טרור וכו'). עם זאת, נשמע שהאירועים שחווית נרשמו אצלך בחוויה כקשים וכואבים והשאירו מטען כבד, עד כדי כך שקשה לך להמשיך הלאה בחייך. לצערי, כפי שאת מבינה, לא ניתן לשנות את מה שקרה. מה שכן, ניתן לעבד את החוויה, להבין את השתלשלות האירועים וכך לאפשר לעצמך להמשיך הלאה ולחזור לתפקד במקום עבודה אחר. לעיתים קשה מאוד לעשות זאת לבד, ולכן הייתי ממליצה לך בחום לפנות לטיפול פסיכולוגי. את יכולה למצוא סיוע באחת מהתחנות לבריאות הנפש, בקופת החולים, או בטיפול פרטי. תוך חשיבה משותפת עם המטפל אולי תמצאי דרך לחזור לעבוד בהדרגה, תוך הבנה מעמיקה יותר של אירועי העבר.

    בהצלחה,

    סיון

אנשי מקצוע ומכונים

אלון בנרי

אלון בנרי

חיפה
דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
עמית נאור

עמית נאור

תל אביב - יפו
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה