תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אנונימית ב - 23/08/2018 01:35:10

    אני בת 33, רווקה, משכילה ומצליחה סה"כ. עברתי הרבה שנים (כ-9) של טיפול פסיכיאטרי ופסיכולוגי אינטנסיבי ובגלל מצב כלכלי פחות טוב כרגע (סטודנטית) עברתי לקבל טיפול "פסיכולוגי" מנטורופטית, במחשבה שנחוץ לי שיהיה מי שיקשיב לי קצת אבל זה פחות יעיל בתחושה. כרגע איני נוטלת תרופות ואיני חשה צורך לטפל בדרך זו אחרי הנסיון שצברתי עם זה.
    אני מרגישה קצת אבודה ובמקום של תקיעות מבחינת הנפש. פתחתי הרבה מקומות שהיו חבויים שנים ובמשך 7 שנים עיבדתי הכל ועכשיו זה פשוט תקוע לי מול העיניים כמו עובדות שאני צריכה לקבל וללמוד לחיות איתם אך לא כ"כ מצליחה לעשות זאת למרות שעבר זמן. אני חובה הרבה בדידות, כאב ועוצמת רגשות, איני במקום מאוזן ושליו ואני מרגישה צורך עז באוזן קשבת ובשיחה עם אדם חכם ומקצועי שאולי מולו אצליח בנוסף לפורקן לקדם ולפתור את הקשיים הרגשיים ע"י שיח שכלי על הרגשות והמצב. יש לי נטיה להצליח יותר כשהתובנות באות דרך ההגיון והשכל.
    אני מאוד מתקשה למצוא מטפל/ת שבאמת אבטח בהם ובכוונותיהם וארגיש שהם מקצועיים מספיק כדי לעזור לי. בחוויה שלי שילמתי הון, ממש משכורות במשך שנים עבור טיפולים רבים, מה גם שהתהליך אינו קל כלל לנפש, ולכן אני מנסה להבין מה האופציה הכי נכונה עבורי כעת, האם הטיפול לא אמור להוביל למקום של סוף ויכולת התמודדות עצמית ועצמאית? בהמון מובנים הרגשתי תלות במטפלת ובסופו של יום הרגשתי גם סתם עוד לקוחה.
    אם אני רוצה לקדם את עצמי ומשלמת הון שאין לי לשם כך אז הציפיה היא שהמטפלת תתאבד איתי על המטרה אבל בסופו של יום פסיכולוגים הם אנשים עם חיים משלהם ואני עוד לקוחה שמנסים לעזור לה לפי הזמן והמצב רוח של המטפלת אותו יום והמפגשים בשלב מסויים מאבדים יעילות.
    אשמח לתובנות/עצות. תודה
    (אגב פניתי דרך האוניברסיטה וגם דרך קופת חולים לטיפול פסיכולוגי ויש המתנה מטורפת לטיפול פסיכולוגי, נכנסתי להמתנה שכרגע עומדת על 8 חודשים)

    תשובה: עצה לגבי התנהלות עם טיפול
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 29/08/2018 13:24:01

    שלום לך.
    אתחיל מהסוף: את מתייחסת לרצון לפתח יכולת התמודדות עצמאית ואני מסכימה איתך שבאופן כללי טיפול מכוון לכך שהיכולת לוויסות, יציבות והרגשה טובה תירכש ותלווה את המטופל גם בלי הטיפול. לצד זאת,לעתים רכישה של יכולת זו תלויה בשינוי מהותי של מבנים נפשיים ולכן התהליך הוא ממושך כל כך ולא מעט אנשים נעזרים בטיפול/ים לתקופות חיים ממושכות גם יותר מזו שתיארת.במובן זה, אני חושבת שהחיפוש שלך אחרי עזרה, שינוי וייצוב של מצבך הנפשי הוא נכון וחשוב. לאור המגבלה הכלכלית שתיארת אני חושבת שיש שתי אפשרויות. אפשרות אחת היא להמשיך לחפש אחר מטפל שיתאים לך, ולעבד יחד איתו גם את הכאב הכרוך בהשקעה הכספית ובהכרה בכך שלמטפל יש חיים משלו ושהוא לא בהכרח "מתאבד" יחד איתך על השגת שינוי בחייך. אני כמובן לא יודעת מה משמעותם של היבטים אלו עבורך, אבל מתוך הדברים שכתבת הנושא נשמע טעון וראוי לעיבוד נוסף.יתכן שעיבוד כזה, במידה וטרם נערך במלואו, גם יקל עלייך להכנס לקשר טיפולי למרות הקושי הכספי המובן.
    אפשרות אחרת היא להחליט שכרגע את מתמקדת בעיקר ברכישת טכניקות של הרגעה עצמית והשגת הקלה שאולי לא יביאו לשינוי נפשי עמוק אבל יסייעו לך לשאת רגעים של מצוקה, ויחזקו את היכולת להשלים עם נושאים ותחושות מסוימים. טכניקות אלו ניתן לרכוש בטיפולים ממוקדים וקצרי מועד.

    ליטל




אנשי מקצוע ומכונים

עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו
יובל קורן

יובל קורן

חיפה
טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת