תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י מיכל ב - 14/06/2018 13:41:09

    היי, מודה לך מראש על המענה...

    סיימתי לא מכבר טיפול פסיכולוגי שלא צלח.
    ואני תוהה האם אני בכלל מתאימה לטיפול פסיכולוגי. הטיפול האחרון גרם לי למועקה רבה ולמתחים אדירים. ולכן הפסקתי את הטיפול . יכול להיות שלא הייתה כימיה ביני למטפל ואולי זה פשוט לא מתאים לי. חשתי מאוד מוצפת לאחר המפגשים ופשוט לא יכולתי לעמוד בזה. האם הנזק במקרה שלי לא רב על התועלת?

    אציין, שבחיים האישיים אני כן יוצרת קשרים קרובים עם אנשים. יש לי בן זוג וחברות. אבל אני אדם מופנם שמיתקשה להיפתח ומאוד קשה לי כשלוחצים עליי. והמטפל הקודם מאוד מאוד לחץ עליי.

    מתלבטת אם יש טעם להתחיל טיפול חדש? ואם יש סיכוי שהטיפול החדש יצליח, לנוכח הקושי שלי להיפתח ולשוחח על טראומות שחוויתי.

    תודה רבה לך... מעריכה את תשובתך

    תשובה: התאמה לטיפול
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 15/06/2018 09:28:56

    שלום מיכל.
    טיפול פסיכולוגי מלווה לא פעם בעלייה במתח ובקושי סביב יצירת הקשר והצפת נושאים רגשיים, אך אלו נוטים להתמתן עם העמקת הקשר הטיפולי. כמו כן, במרבית המקרים הקושי שנגרם סביב העיסוק בנושאים המכאיבים מאפשר עיבוד של נושאי עומק ולכן גם מביא לשינוי ושיפור משמעותי.
    ישנם מקרים בהם הטיפול אכן מכאיב יותר מאשר מביא לשינוי, אך אלו מקרים נדירים יחסית. מצבים אלו עשויים לנבוע מאישיות המטופל ומהקושי להשתנות, אך בהחלט עשוי לנבוע גם מחוסר התאמה עם המטפל/ת. מאחר ואת מתארת את חווית הלחץ והקושי בטיפול שעברת כחוויה משמעותית בו, אני יכולה לשער שבמקרה שלך אכן היו חוסר התאמה וקושי של המטפל להיענות לצרכים הטיפוליים שלך. לכן, אני חושבת שלא כדאי לוותר על האפשרות לקבל טיפול ולהיעזר. מאחר ואת כבר למודת ניסיון, תוכלי להיות קשובה יותר למידת ההתאמה של המטפל אלייך ומעבר לכך, להעלות את הקושי כבר בטלפון או בשיחת הטיפול הראשונה ולבדוק כיצד המטפל/ת מגיבים אליו. שיחה ישירה על הנושא תוכל לסייע לך לקבל תחושה של התאמה או אי התאמה ביניכם.

    אני יכולה לדמיין כמה קשה לפנות לטיפול לאחר חוויה שלילית ומכאיבה, אבל לא הייתי מוותרת. קשר טיפולי הוא קודם כל קשר בין בני אדם, ואני מאמינה שההתאמה אפשרית, וכאשר היא מתקיימת היא יכולה להביא להקלה ושינוי יקרי ערך.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

בן פדידה

בן פדידה

חיפה
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
טל משולם

טל משולם

חיפה
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה