תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י טלי ב - 04/06/2018 17:55:29

    היי ותודה רבה לך על התשובות המפורטות והמדוייקות להפליא.

    סיימתי לא מכבר טיפול אצל פסיכולוג קוגנטיבי. הטיפול היה רחוק משציפיתי לו והחלטתי לקטוע אותו. טופלתי אצלו כחצי שנה.
    החלטתי להתחיל בטיפול פסיכודינמי. ומאוד מאוד מתקשה להחליט לאיזה מטפל ללכת. אני לא רוצה ללכת שוב למטפל שלא מתאים לי. זה מאוד קשה להתחיל הכל מחדש ובסוף לגלות שזה ממש לא מתאים. אני חושבת אולי ללכת לפסיכולוג צעיר. יכול להיות שהוא אפילו צעיר ממני. ומן הסתם יש לו פחות נסיון מלפסיכולוג הקודם שהייתי אצלו. מצד שני, חרף הנסיון הרב של הפסיכולוג הקודם, הטיפול לא התקדם לשום מקום והקשר ביננו היה נוראי, חשתי חוסר אמפתיה מוחלט וחוסר סבלנות מצידו של המטפל, שניסה מאוד להאיץ בי, למרות הקושי האדיר שלי לשוחח על נושאים כואבים. לדעתך, האם פסיכולוג צעיר יכול להיות מתאים. למרות שאני לא מטופלת פשוטה... כלומר, אני לא דברנית גדולה וצריך לדובב אותי לעיתים.

    תודה רבה לך, מאוד מעריכה את תשובותייך.

    תשובה: טיפול חדש
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 05/06/2018 15:48:46

    שלום טלי.
    לא קל לסיים טיפול באכזבה ואכן לא פשוט, על רקע זה ובכלל, להתחיל קשר עם מטפל חדש. אני יכולה להבין את הכמיהה שלך לקריטריון ש"יבטיח" שהפעם את בוחרת מטפל שיתאים לך אך אני חוששת שבאמת אין דרך להסתמך על קריטריונים יבשים (גיל, ותק, גישה טיפולית וכד') כדרך להבטחת הצלחת הטיפול. המחקר העכשווי מצביע על כך שאיכות הקשר הנוצר בין המטפל למטופל הוא אחד הגורמים הקריטיים להצלחת הטיפול ובמובן זה, עם כל הקושי שבכך, אני חוששת שהדרך היחידה היא פשוט לפנות למטפל שקיבלת עליו המלצה/התחברת אליו דרך המידע שקיבלת עליו ולבדוק את ההתאמה. אפשר להעלות כבר בתחילת המפגשים את החששות והקושי, ולנסות לבחון יחד האם נראה שהמטפל יכול להתאים.
    לא תמיד קל למצא את המטפל הנכון, וזה תהליך שיכול לקחת זמן, אך מה שחשוב הוא שתהיי קשובה להרגשתך ותבדקי איפה את מרגישה שנכון וטוב לך להיות.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
טל משולם

טל משולם

חיפה
ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו
ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו
מזי ברקמן

מזי ברקמן

תל אביב - יפו
ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו