תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י מאי ב - 26/05/2018 00:41:17

    שלום ליטל,
    אני בטיפול כבר כמה שנים טובות, והקשר ביני לבין המטפלת מאוד טוב וקרוב.
    מה שרציתי לשאול, קשור למה שקרה בפגישה האחרונה- המטפלת קראה לי פעמיים במשך הפגישה בשם אחר. כמובן שכעסתי ונעלבתי למרות שיודעת שזה לא קרה בכוונה. אבל זה לא קרה מעולם וברור לי שיש לזה איזשהיא משמעות. כששאלתי אותה על כך, היא פשוט אמרה שגם היא יכולה לטעות והעבירה את זה הלאה.
    מעניין אותי מהי הסיבה שזה יכול לקרות? אני הזכרתי לה מישהי בפגישה? היא העדיפה מישהי אחרת? אשמח מאוד אם תוכלי לעזור לי להבין את זה... למה באופן כללי דבר כזה יכול לקרות..? תודה רבה!

    תשובה: בלבול בשם
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 26/05/2018 19:57:29

    שלום מאי.
    כפי שאני רואה זאת, המפגש הטיפולי הוא בין היתר מפגש בין הלא מודע של המטופל ללא מודע של המטפל ובמובן זה, האסוציאציות והטעויות של המטפלת הן חלק מהטיפול ולכן כדאי להשתמש בהן כדי להבין יותר לעומק את מה שקורה ביניכן, ולכן גם את עולמך הפנימי. בהתאם, אני יכולה להתחבר ולהבין את הסקרנות שלך לגבי הגורמים שהובילו לטעות של המטפלת. כפי שתיארת, טעות מסוג זה יכולה לנבוע מגורמים רבים ולצערי אני לא חושבת שאני יכולה לנחש טוב יותר ממך מה הוביל לטעות, ואני גם לא בטוחה שזה לב העניין. לב העניין, בעיני, הוא האפשרות של שתיכן להתבונן באופן בו את חווה את האירוע והאפשרות של המטפלת להשתמש באופן בו היא מבינה את הטעות שלה כדי להבין טוב יותר אותך. לכן, אני חושבת שמה שחשוב הוא שאם הנושא ימשיך להעסיק אותך, תמשיכי להעלות אותו מול המטפלת ולשתף בפתיחות באסוציאציות, התחושות והמחשבות המתעוררות בנושא. אני מאמינה שהתבוננות כנה ומשותפת יכולה לחשוף רבדים נוספים בקשר שלכן ובעולמך הפנימי ובכך לתרום לטיפול.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו
לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו