תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י שי ב - 19/05/2018 12:47:36

    בשנתיים האחרונות (אני בן 24) אני בזוגיות עם בחורה שאני אוהב מאוד אבל יש בינינו בעיות תקשורת, תפיסת עולם וגישה שונים לחיים. לאחר עשרות ריבים בשנתיים האחרונות, החלטתי לפרק את החבילה מתוך הבנה והחלטיות שזה בלתי אפשרי לנהל זוגיות בצורה הזאת. שעה אחרי הפרידה התקשרתי אליה מלא בכאב ואהבה להגיד לה שקשה לי ושאולי במקום פרידה מוחלטת, נשאיר עוד סיכוי, אחרי השיחה הרגשתי שעשיתי טעות ובשאר הפעמים שדיברנו יצא ממני חוסר רצון וחשק להיות יחד. החלטתי לפרק סופית את החבילה שוב, באסרטיביות והחלטיות. אחרי שהיא הלכה, שוב עלתה בי התחושה שאני רוצה שנחזור. אבל כשאנחנו חוזרים משהו בי רוצה להיפרד, וכשאנחנו נפרדים משהו בי מתגעגע ואוהב בטירוף ורוצה לחזור. מה זה הפלונטר הזה ??! אני לא מבין מה אני רוצה מעצמי, ואני גם לא רוצה לשגע אותה. נוסף לזה אחת הבעיות שלנו בזוגיות היא שאני מאוד צריך את הלבד שלי, מאוד מאוד, יש לי מין דחף תמידי לרצות להבריז מהלימודים, לספור את הדקות בעבודה רק כדי להגיע לחדר הפרטי שלי ולשבת במיטה בחושך עם איזה סדרה או מוזיקה טובה. אני מרגיש שאני צריך את זה! ולא לשעה שעתיים, אני יכול להיות ככה שבוע. מה זה הקטע הזה הרצון הזה להתבודד ? אשמח לעזרה בתוך כל הבלבול הזה! תודה!

    תשובה: חייב סדר בבלאגן בראש
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 21/05/2018 07:54:13

    שלום שי.
    אתה מתאר שני היבטים שמטרידים אותך- קושי לנהל מערכת יחסים מספקת/לסיים מערכת יחסים לא מספקת והצורך להיות לבד, להתכנס אל תוך עצמך במקום להיות בחוץ ובקשר עם העולם שסביבך. בשני המקרים, אתה מתאר כי הצרכים והפעולות שלך לא מובנים לך עד הסוף ואם אני מבינה נכון- יש לך תחושה מסוימת שאתה פועל לעתים בניגוד לאינטרסים של עצמך. מצבים אלו נובעים בדרך כלל מגורמים רגשיים לא מודעים אשר "מביסים" את ההיגיון. לדוגמה, ההיבטים שמטרידים אותך עשויים לגעת בקונפליקט נפשי בין תחושה שרק לבד תוכל לזכות בשלווה וביציבות להן אתה זקוק לצד צורך (לא מודע) להרגיש ולהיות בקשר (גם אם קשר בעוצמה קשה ומכאיבה).
    מאחר ואני נוטה להאמין שהנושאים שמטרידים אותך קשורים בהיבטים רגשיים לא מודעים אני חושבת שכדאי לפנות לטיפול פסיכולוגי שיסייע לך לזהות ולעבד היבטים אלו לעומק ובכך יחזיר לך את האפשרות לנהל את חייך עם יותר תחושה של בחירה ושליטה.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו
בן פדידה

בן פדידה

חיפה
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה
טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו