תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י לירז ב - 17/05/2018 23:36:05

    היי שלום רב

    אני בת 39. יש לי בן זוג מזה 20 שנה. הקשר לעולם לא היה מוצלח. מכיוון שהןא היה תלותי והרחמים שלי אליו השפיעו המון . וגם רמת העקשנות שלו והחוסר רצון שלו לוותר בשום דרך.
    בסוף אם כל החוסר רצון שלי שנה הובילה לשנים ושנים הובילו לקשר מחייב עם 3 ילדים.
    היום המצב רק יותר גרןע קללות ריבים בלי הפסקה. וכל משפט שני שאני עוזזבת והוא אומר תעזבי. אבל רועד פחד. (בעצב אני אומרת את זה, אני כל עולמו.) הוא יתום והןא סוג של אנאלפבת הוא שןכח המון ותמיד מחכה לתזכורות ממני. בקיצור בן אדם מסכן.
    הבעיה היום היא שאני כאילו רגל בחוץ בקשר כי מבחינה נפשית אני כבר לא בן אדם למרות שאני מבחוץ מתפ2דת כמו שצריך עובדת , דואגת לילדים עושה קונה וכו'. אבל בפנים אין כלום לא נפש לא רצון. אני כמו מישהו שיעשו לה פוו והוא יעוף.
    אנננייי מפחדדת לעזוב עם הילדים מבחינה כלכלית. מפחדת להגיע למצב כמו בסיפורים על חד הןריות שאין להם מה לתת לילדים. המצב הזה של הרצון והפחד קורע אותי מעציב אותי משבית אותי מוריד לי ממי שאני.(אני אדם עצמאי מלידה קריזמטית. בוגרת מבינה ענין). ופשוט כרגע אפס אחד גדול ןפחדניתתתת.
    לא יודעת מה לעשות . אני לא הולכת לשלם אלפי שקלים להגיע לנקודות עבר בחיי.
    הייתי בשיחות דרך הרווחה. כבר פתחתי דברים אני מבינה דברים ולא עושה כלום איתם. זה לא שווה. אני מחפשת משהו להשען עליו למרות שיודעת שאם אין אני לי מי לי. ובכל זאת קצת פורקת ושואלת .
    לעצה. תודה רבה.

    תשובה: במצב רע נפשית
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 18/05/2018 09:30:18

    שלום לירז.
    אכן לא קל לעשות שינוי משמעותי כאשר יש ילדים שמושפעים גם הם מהמצב אבל במרבית המקרים, קושי לעשות שינוי משמעותי במצב המשפחתי/באיכות היחסים אינו קשור רק בהיבטים המציאותיים אלא גם בחוויות פנימיות ורגשיות. כל עוד חוויות אלו לא זוכות לעיבוד מספק, הן ממשיכות להשפיע על איכות הקשרים ועל בחירות החיים השונות. לכן, אני חושבת שקשה מאוד לשנות או להשתנות ללא עזרה חיצונית. במובן זה, אני חושבת שזו תהיה החמצה שלא תקבלי עזרה נוספת, כי נשמע מדברייך שכרגע את מאוד מתוסכלת וכואבת. טיפול פסיכולוגי הוא אופציה טובה וניתן לקבל אותו גם ללא עלות/בעלות סמלית דרך קופות החולים או מרפאות מטעם משרד הבריאות. במידה ואת מרגישה שקיבלת החלטה אך את מתקשה להוציא אותה לפועל את יכולה להיעזר גם באימון אישי (עדיף בגישה פסיכולוגית) שהוא טכניקת התערבות פרקטית ומכוונת שינוי. חלק מבתי הספר לאימון מציעים, למיטב ידיעתי, אימונים מוזלים מאוד אצל מתמחים בתחום.
    בכל מקרה, נשמע מדברייך שאין מה להפסיד וכדאי לתת הזדמנות לשינוי ולא להישאר עם תחושת התקיעות הקשה כל כך שאת מתארת.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון
איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו
ניר כהן ארזי

ניר כהן ארזי

רמת השרון
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
חגית בר

חגית בר

ראשון לציון
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו