תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י לירון ב - 23/04/2018 23:04:00

    שלום,

    אני לעולם לא אובחנתי ע"י גורם מקצועי אבל מאמינה שאולי סובלת מהפרעת אכילה של אכילת יתר ודיכאון.

    לגבי הדיכאון, אני לא יודעת אם זה באמת מתאים לאבחנה אבל מרגישה שדי כל החיים שלי מלווה אותי תחושה של חוסר משמעות, ריקנות ואדישות כזאת להכול.
    יש תקופות שזה פחות יש תקופות שזה מאוד חזק אבל זה תמיד שם ברקע.
    הייתה תקופה לאחר שחוויתי מוות במשפחה ששקעתי עמוק בתוך זה והיו לי מחשבות אבדניות רציניות. ז"א מחשבות אבדניות הן גם תמיד די שם ברקע, אבל התקופה הזאת חידדה אצלי את ההבדל בין שזה ברקע לבין שזה דבר מאוד מוחשי.
    איכשהו הצלחתי לצאת מזה ולחזור לשגרה שזה פשוט ברקע.

    אבל אני מרגישה שאני חייבת לטפל בזה כבר, אני בזוגיות בפעם הראשונה בחיי וזה מפריע לזוגיות. זה גם לוקח מחיר מתחומים אחרים בחיי- חוסר מוטיבציה, אין לי חברים ועוד.

    קראתי על טיפול CBT וביופידבק ורציתי להתייעץ האם זה באמת הטיפול שהכי יעיל במקרה שלי?

    אציין גם שבילדותי היה לי OCD די חמור ואיכשהו גם הצלחתי לצאת מזה, אבל עדיין יש לי מחשבות טורדניות ברמה מסוימת שמתחזקות בעיתים של לחץ ובמידה הרבה פחותה גם התנהגויות קומפולסיביות (מניחה אולי אכילת יתר גם קשורה לזה? זה עוזר לי להרגיע מחשבות טורדניות וnumbs me when I feel overwhelmed).

    תודה.

    תשובה: דיכאון והפרעת אכילה
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 24/04/2018 08:48:31

    שלום לירון.
    מחקרים עכשוויים מצביעים על כך שבמרבית התחומים אין הבדל ביעילותם של טיפולים משיטות שונות, ולכן קשה לי לומר לך דרך האינטרנט מהו הטיפול המתאים לך ביותר.
    באופן כללי אני יכולה לומר שביופידבק ו-CBT הם טיפולים אשר מתמקדים בסימפטומים בעוד שטיפול פסיכודימי מנסה לתת מענה מקיף יותר לגורמי העומק העומדים בבסיס הסימפטומים. מאחר ואת מתארת שסבלת לאורך חייך מסימפטומים שונים, אני נוטה להאמין כי יהיה צורך בטיפול דינמי אשר יאפשר התמודדות מעמיקה ו"שורשית" יותר. לצד זאת, במידה ואת מעוניינת כרגע בפתרון מהיר יותר אשר ממוקד בסימפטומים, יתכן וכדאי להתחיל עם אחד הטיפולים שתיארת. בכל מקרה, חשוב שהטיפול יעשה על ידי מטפל מוסמך (פסיכולוג קליני, פסיכותרפיסט או פסיכיאטר העוסק בפסיכותרפיה) אשר יש לו הבנה מעמיקה בתחום בריאות הנפש, ולא על ידי איש מקצוע אשר מתמחה בשיטת טיפול ספציפית ואין לו השכלה מקיפה ומעמיקה בתחום.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
פז חיט

פז חיט

כפר סבא
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות