תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י נגה ב - 23/04/2018 21:35:51

    שלום,
    לפני חודשיים הופסק טיפול פסיכולוגי בו הייתי שארך כ3 שנים. הטיפול הופסק בשל מחלת המטפלת בסרטן באופן פתאומי. לא נעשה תהליך פרידה, הגעתי כרגיל לפגישה ונודע לי על סיום הטיפול באותה הפגישה.
    הומצאה לי מטפלת חלופית, אך איני מצליחה להתחבר אליה היות ואני מאוד מאוד קשורה למטפלת הקודמת שחוותה איתי תהליכים מאוד משמעותיים בחיי. מיותר לציין שהיא מכירה אותי מצוין ויודעת עליי ממש הכל, דברים כמוסים ביותר ומאוד משמעותיים הובאו רק מולה. אני מוצאת את עצמי מאוד לבד כעת, לא מצליחה להתנתק ממנה, כאובה ועצובה, עורכת השוואות בין המטפלת הקודמת לחדשה ומחפשת ורוצה רק את המטפלת הקודמת שתמיד הורגשה נוכחותה וידעה מה לומר לי בעוד שזו מרבה לשתוק...
    אין באפשרותי להיות בקשר עם המטפלת.
    הפרידה מאוד קשה לי ואני עסוקה הרבה במחשבות עליה ועל מצבה, כשאני חושבת עליה מיד עולות לי דמעות והכאב גדול בעקבות הגעגוע למקום המיוחד שהיא נתנה לי ולאישיות המיוחדת שלה. אני מרגישה שאיבדתי דבר כ"כ יקר שאין לו תחליף ואינני מצליחה להמשיך הלאה.
    אציין שאני עובדת ונשואה עם ילדים, אך היא והטיפול היו לי משמעותיים מדיי ומאוד שמרו עליי וכרגע אני בריגרסיה רצינית.

    אשמח לקבל עצות איך אוכל להמשיל הלאה על אף הכאב שבפרידה, איך אוכל להשאיר את הפרק המשמעותי הזה מאחוריי ולתת הזדמנות למטפלת חדשה ששונה ממנה לחלוטין...?

    תשובה: פרידה בטיפול
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 24/04/2018 08:41:45

    שלום נגה.
    אני מצטערת לשמוע על הפרידה הקשה שחווית. קטיעת טיפול באופן זה היא אובדן לכל דבר ובאופן טבעי, את מגיבה באבל. עם כל הכאב שכרוך בכך, זו תגובה טבעית ואנושית (במיוחד לאור העובדה שעברו רק חודשיים), שמעידה על יכולתך הגבוהה להיקשר, לאהוב וליצור קשר משמעותי.
    במובן זה, אני לא בטוחה שיש דרך מיידית להפסיק את הכאב ולהשאיר את הפרק מאחורייך- אלא רק לאפשר לעצמך להתאבל ולעבד את הפרידה הן עם האנשים הקרובים לך והן בטיפול.
    לגבי הטיפול החדש, אני חושבת שכדאי לתת הרבה מקום גם לתהליך האבל שאת עוברת וגם לקושי שלך להתחבר לטיפול החדש. שיחה ישירה על היבטים אלו יכולה לסייע בתהליך העיבוד ובמקביל לאפשר בדיקה של התאמת הטיפול החדש- האם אכן אין חיבור או שהאבל על הטיפול הקודם הוא שפוגע באפשרות לקשר חדש? האם יש דברים שהמטפלת החדשה יכולה לעשות כדי לסייע לך להתחבר יותר?
    בכל מקרה, אני חושת שחשוב לא ללחוץ על עצמך. אבל ורגרסיה מסוימת הם תגובות טבעיות לאובדן ממשי/רגשי של אדם משמעותי, וצריך לתת לנפש שלך זמן לעבד ולהשתקם.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו
איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו
ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו
ניר כהן ארזי

ניר כהן ארזי

רמת השרון
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה