תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י יחי ב - 18/04/2018 10:44:38

    שלום,
    אבי בן כ-80, לאחר אירוע מוחי ומאובחן כדמנטי.
    בדיעבד הסכיזופרניה אצלו הייתה שנים אחורה, ורוב הזמן שתפתי פעולה עם מחשבתו בנסיון להרגיע ולפייס את האווירה. בחודשים האחרונים מצבו הנפשי החמיר. תחושת הרדיפה וההרגשה שרוצים לפגוע בו התעצמה, ואני הפסקתי לשתף פעולה וניסיתי לדבר איתו בהיגיון, אך רוב הזמן זה לא צלח. למחשבתו, המשטרה רוצה לפגוע בו בעזרת השכן שלנו והעובדת הזרה בביתנו.

    רציתי להתייעץ, אני מעוניין להביא הביתה שוטר במדים, כדי שידבר "מטעם" המשטרה וירגיע אותו שלא רוצים לפגוע בו. מהכרותי איתו הוא יהיה רגוע במצב זה, אך עדיין אני חושש לגרום לתוצאה לא רצויה במהלך זה.

    חשוב לציין כי אני מתנגד לאשפוז או העלאת מינון הטיפול התרופתי.

    אשמח לשמוע את דעתך בנושא, תודה רבה.

    תשובה: דרכי התמודדות עם הורה במצב סכיזופרני
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 19/04/2018 21:55:11

    שלום לך.
    כפי שאתה עצמך מתאר, הטיפול בהורה הסובל ממחלה קוגניטיבית ונפשית הוא מאתגר בהיבטים רבים. בהתאם, אני חושבת שמתן עצה והכוונה אינטרנטית בנושא מורכב כל כך עשויה לגרום יותר נזק מתועלת, ושאת תכנית הטיפול חשוב לקבוע עם מטפלים אשר מכירים את אביך באופן אישי ומעמיק.
    לצד זאת, אני חושבת שחשוב לזכור כי מחלה נפשית המתבטאת בתחושת רדיפה בדרך כלל לא מסתכמת בנושא יחיד אלא "נודדת" בין תחומים ולכן בדרך כלל יש צורך בפתרון "שורשי" ובטיפול בלב הבעיה ולא בביטוי ספציפי שלה. במידה ואינך שלם עם הפתרונות אשר הרופא המטפל הציע לך, ניתן לפנות לחוות דעת נוספת אך בשום אופן לא הייתי מקבלת החלטות טיפוליות דרמטיות כמו הכיוון שאתה מציע ללא התייעצות.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת
איריס אברמן

איריס אברמן

ראשון לציון
יובל קורן

יובל קורן

חיפה
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון
טל יהודה

טל יהודה

רעננה
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד