תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י או ב - 27/01/2018 13:54:06

    היי , אני בת 27 , מעולם לא סבלתי מחרדות או דיכאון , תמיד הייתי זאת שמייעצת ועוזרת . יום אחד התעוררתי עם פחד שאני חס וחלילה יכולה לפגוע במישהו פיזית ופחד לאבד שליטה . פניתי לפסיכיאטר הוא נתן לי כדורים שאני לא מוכנה לקחת , פניתי לעזרה פסיכולוגית לאחר כמה מפגשים החרדות נעלמו לחודש , ובימים האחרונים המחשבה הטורדנית הזאת שלא נותנת לי מנוח שוב חזרה . זה פוגע בתפקוד היום יומי שלי , השאלה שלי האם אני אצליח להתגבר על זה ללא כדורים ? או שמבמקרה הזה אני חייבת לקחת את הכדורים , זה מייאש ומעייף חשוב לציין שאני מודעת למצב וחודש ימים הצלחתי להתמודד ואפילו לא נזכרתי בזה
    תודה מראש

    תשובה: פחד לפגוע לאבד שליטה
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 28/01/2018 10:10:01

    שלום לך.
    את מתארת סימפטום שהופיע בפתאומיות, אבל בדרך כלל סימפטומים מהסוג שאת מתארת נובעים מגורמי עומק שמלווים את הנפש לאורך תקופות ארוכות, באופן לא מודע. בהתאם, טיפול פסיכולוגי בו מתאפשרים עיבוד והבנה של הפחדים מסייע בדרך כלל להעלמת הסימפטום.
    כמובן שאין דרך לדעת מראש, אך
    מאחר ואת מתארת את עצמך כבחורה בריאה ויציבה נפשית, ולאור השיפור המהיר שחל בעקבות טיפול קצר, יש סיכוי טוב שתצליחי לטפל בסימפטום גם ללא תרופות. יחד עם זאת, ניתן לשער כי העובדה שהסימפטום חזר מצביעה על כך שהגורמי העומק להופעתו עוד לא עובדו באופן מספק, ולכן כדאי להתמיד בטיפול הפסיכולוגי עד להשגת שינוי יציב יותר.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
עמית נאור

עמית נאור

תל אביב - יפו
מזי ברקמן

מזי ברקמן

תל אביב - יפו
פז חיט

פז חיט

כפר סבא
חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו