תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י דורית ב - 21/01/2018 11:25:35

    אני ובן זוגי לשעבר היינו שנתיים ביחד. בסופו של דבר היחסים התערערו היינו על סף חתונה אבל נפרדנו אחרי ריב קשה והחתונה בוטלה. הייתי במשבר במשך כמה זמן אבל בסופו של דבר חזרתי לעצמי יצאתי מהמשבר והיום החיים שלי שמחים וטובים. לפני כמה ימים פגשתי מישהו שהוא בקשר עם בן זוגי לשעבר והוא סיפר לי על משהו שבן זוגי לשעבר אמר לו משהו קשה שקרה ביני לבין בן זוגי לשעבר. אני מרגישה פגועה וחושבת על כל הקשר שהיה לנו פתאום הכל חזר לי. מטעמים מסוימים אני לא יכולה ליצור איתו קשר מה לעשות כדי לשכוח ממנו? איך להוציא את המחשבה עליו מהראש? תודה

    תשובה: פגועה מבן זוגי לשעבר
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 22/01/2018 07:48:14

    שלום דורית.
    יחסים זוגיים, ובוודאי יחסים זוגיים משמעותיים וממושכים, הם חלק מהותי מחיינו. הם נוגעים באזורים הרגישים ביותר בנפשנו מאחר והם מעוררים תקוות, כמיהות ורגשות עוצמתיים שנובעים בין היתר מחוויות העבר שלנו בקשרים עם בני המשפחה הקרובים (למשל, התקווה שבן הזוג יבין ויתמוך כפי שההורה לא יכל לעשות).
    בהתאם, כפי שאת עצמך מתארת, פרידה יכולה להיות אירוע מטלטל ומכאיב ביותר ובהתאם- כאשר את מקבלת "תזכורת" לקשר ולמשבר את חושבת עליו וחוזר לעסוק בו. כמו מכה שמקבלים על פצע שהגליד באופן חלקי. כלומר, כל עוד המפגש עם המכר לא מחזיר אותך למשבר רגשי משמעותי, התגובה שלך היא טבעית ונורמלית ובמובן זה אני לא רואה סיבה "לשכוח ממנו" או "להוציא את המחשבה מהראש". רגשות ומחשבות מכאיבים הם חלק מחיינו וכאשר הם מתעוררים כדאי להקשיב להם ולקחת אותם כהזדמנות להתבוננות פנימית, לשאלה מה ומדוע מכאיב לך עדיין בקשר עם בן הזוג לשעבר, ולא כמשהו שצריך להילחם בו.
    אם תראי ברגשות המכאיבים לא "סימפטום" אלא הזדמנות לעיבוד נוסף של הפרידה, אני מאמינה שתוכלי להרוויח מכך ולכן כדאי לא להילחם אלא להתבונן ברגשות ולחשוב עליהם, בינך לבינך או עם אנשים קרובים לך.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
איריס אברמן

איריס אברמן

ראשון לציון
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
פז חיט

פז חיט

כפר סבא
עמית נאור

עמית נאור

תל אביב - יפו