תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י דניאלה ב - 04/01/2018 13:53:49

    שלום. עברתי חיים לא קלים במשך התקופה האחרונה גם חוסר מסגרת של לימודים עבודה גם אין לי כרגע כסף לקנות דירה משלי ולכן אני גרה אצל ההורים יש לי גם חששות לגבי העתיד מה יהיה? מה אני יעשה חס וחלילה אם אשאר לבד. אשמח כדי להסיח את דעתי במחשבות האלה שמובילות אותי לדפיקות לב ובעיה בנשימה מה לעשות באותו רגע שאני מתחילה להרגיש את התחושות האלה. התחושות האלה זה לא כל הזמן זה מדי פעם אני לא בחורה עצמאית וגם לא נמצאת בטיפול כרגע אני מתכוונת טיפול פסיכולוגי כדורים פסיכיאטרים אני כן מקבלת ואני בטיפול פסיכיאטרי אבל בכל זאת חוץ מתרופות איך אפשר להתגבר ביום יום על חששות ועצבות שתוקפים אותי מדי פעם. תודה רבה

    תשובה: חששות ועצבות
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 05/01/2018 09:02:22

    שלום דניאלה.
    מאחר ואת מתארת מחשבות וחרדות אשר קשורים באירועי עבר קשים, הדרך המתאימה להתמודדות היא טיפול פסיכולוגי אשר יסייע לעבד לעומק את מקור החרדות ובכך לצמצם אותן, ובמקביל יקנה מיומנויות של וויסות והרגעה עצמית. כמו כן, חשוב למלא את חייך בצורה טובה יותר, מאחר ואת מתארת כי חלק מהתחושות השליליות קשורות בהיעדרן של מסגרות תעסוקתיות ולימודיות.
    הסחות דעת נקודתיות יכולות לעזור מעט, אבל בדרך כלל לא להביא לשינוי מהותי במצב. בינתיים, מה שיכול לעזור הוא ניסיון לדבר עם אנשים שקרובים לך או לכתוב כאשר התחושות השליליות עולות, וכך לתת מילים לחרדה ולמתן אותה. ניתן גם להיעזר בטכניקות של דמיון מודרך, הרפיה או יוגה אותן ניתן ללמוד בקורסים ולעתים גם דרך ספרים ובאינטרנט.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
טל משולם

טל משולם

חיפה
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
יובל קורן

יובל קורן

חיפה
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון