תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י תמר ב - 12/12/2017 10:43:48

    אני אחרי מחלה ולקחתי חופשה מהעבודה שלי הרופא אמר לי לא להתאמץ יותר מדי אני רוב הזמן בבית וחשה בגוף ובנפש חוסר אנרגיה חולשה מצב רוח ירוד אין לי חשק לדברים אפילו לא לראות טלוויזיה לפני המחלה והניתוח שעברתי לא היה לי את זה הייתי פעילה אנרגטית ופתאום אני הרבה בבית לבד הילדים בבית ספר ואני לבד בעלי עובד על שעות הערב מה אני יכולה לעשות כדי לשפר את המצב?

    תשובה: חוסר אנרגיה ומצב רוח
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 13/12/2017 09:01:23

    שלום תמר.
    מחלה, וחופשת מחלה המצריכה מנוחה, הן לא רק "פסק זמן" מהחיים אלא גם טלטלה עצומה לתפיסה העצמית- נשמע שאת רגילה לחוות את עצמך כאדם עצמאי, בריא, פעיל ומלא מרץ והמחלה מפגישה אותך עם מצב שונה מהותית שלא קל לך להתחבר אליו.
    במידה ואת חווה טלטלה זאת כמשמעותית ומכאיבה,כדאי לחשוב על האופציה של טיפול פסיכולוגי שיסייע לך לעבד את המצב ואת השינויים הנלווים לו. במקביל, אני חושבת שכדאי לנסות ולמלא את היום בדברים שיכולים לעורר תחושות חיוביות יותר- הליכה בחוץ/יוגה (אם זאת אופציה מבחינה רפואית), הרשמה לקורסים אינטרנטיים וכן הלאה. כדאי גם לשתף אנשים קרובים לך במצבך, ולנסות לגייס אותם לבקר יותר. קשר עם אנשים הוא אחד הדברים החיוניים לתחושת חיבור ומשמעות, וקשה מאוד להרגיש טוב כאשר נמצאים בבידוד.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
פז חיט

פז חיט

כפר סבא
ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
איריס אברמן

איריס אברמן

ראשון לציון
בן פדידה

בן פדידה

חיפה
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו