תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י מתוסכלת ב - 03/12/2017 23:16:43

    שלום רב, אני נמצאת בטיפול של פעם בשבוע כבר כ9 חודשים ולאחרונה, ההעברה הארוטית שאני מרגישה כלפי המטפלת(אישה נשואה כבת 40) מקצינה והופכת לאובססיה של ממש, אני חיה מטיפול לטיפול, שורדת יותר נכון.בפגישה האחרונה ביקשתי במפורש מהמטפלת שתגיד לי באופן חד משמעי את האמת, שאינה רוצה אותי או חווה רגש הדדי כלפיי על מנת שאוכל להשחרר מהאובססיה ולא לחיות בתקווה שיקרה משהו בינינו. היא נמנעה מלהגיב באופן מפורש ורק אמרה שאינה יודעת איזו אמת אני רוצה לשמוע ושזו אינה האמת, מה שבלבל אותי עוד יותר.בכל אופן שאלתי היא איך אפשר להתגבר על העברה ארוטית? מה נהוג לומר במקרים כאלה מצד המטפל על מנת לא להוליך שולל את המטופל? למה היא נמנעת מלהגיד לי דברים בצורה ישירה על מנת שלא יישאר מקום לספק? היא אכן ציינה שכל עוד היא במקצוע שום דבר לא יכול לקרות ו"שנדבר לאחר שתצא מהמקצוע"אך נמנעה מלהגיד לי ישירות שאינה מעוניינת בי כאישה. בתודה מראש.

    תשובה: העברה ארוטית בטיפול
    נכתב ע"י ליטל גליק ב - 05/12/2017 10:11:00

    שלום לך.
    העברה אירוטית בטיפול אכן יכולה להיות חוויה מתסכלת ומכאיבה מאוד, ובמובן זה אני יכולה להבין כמה קשה לך, וכמה מתסכל כשהטיפול הופך למקור של כאב.
    את שואלת כאן, ומבקשת גם מהמטפלת שלך, "לסגור את הספק" כדי שתוכלי להשתחרר מהתחושות שיוצרות כ"כ הרבה כאב ותסכול. קשר מיני עם מטופלת הוא עבירה אתית ופלילית ובמובן זה, לא יוכל להתקיים אם המטפלת שלך היא אשת מקצוע ראויה, אך אני חושבת שלא זאת הנקודה.
    העברה אירוטית, כמו כל רגשות העברה המופנים אל המטפלת, מורכבים תמיד, לדעתי, הן מרגשות הקשורים למפגש המציאותי עם המטפלת (במקרה שלך, החיבור והמשיכה למטפלת כפי שהיא) והן (ובעיקר) מרגשות אשר אינם קשורים למפגש הממשי אלא לחוויות פנימיות ולתפקיד הייחודי שההעברה ממלאת בטיפול. למשל, העברה ארוטית יכולה להוות שחזור של כמיהה לאדם שאהבתו בלתי מושגת, ביטוי להתנגדות לטיפול ולהתבוננות פנימית דרך הסחת הדעת שההעברה יוצרת וכן הלאה. במילים אחרות, אני חושבת שהאפשרות הממשית לקשר רומנטי ומיני עם המטפלת שלך אינה לב העניין, ושהדרך להתגבר על המצב ולהפוך אותו לאפשרות לצמיחה נפשית היא התבוננות על רגשותייך כחלק מהחומרים שאת מביאה לטיפול. ההתבוננות והניסיון להבין את רגשות ההעברה, מקורם, תפקידם והקשר שלהם לחוויות עבר הם בדרך כלל אמצעי יעיל ומשמעותי לגילוי העולם הפנימי ולהנעת תהליכי שינוי וצמיחה.
    זה כמובן לא קל- אני בטוחה שהרגשות שאת חווה מכאיבים לך והופכים את חייך למאוד קשים כרגע, אבל יש בהם גם פוטנציאל שינוי ולמידה, שאני מקווה שיצליחו להתממש.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה
פז חיט

פז חיט

כפר סבא
טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו