תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י נוי ב - 31/08/2017 20:47:35

    אשמח אם תוכלי לתת לי טיפ אחד או שניים פעולות שאני יכולה לעשות כדי להסיח את דעתי מהדיכאון בנוסף לעצה לטיפול פסיכולוגי משהו שיכול מיידית להרים לי את המצב רוח אני ממש מודה לך

    תשובה: המשך להסחות דעת בדיכאון
    נכתב ע"י סיון סובול ב - 03/09/2017 09:29:15

    שלום נוי,

    בהמשך לשאלותיך, תחושות שליליות, עצב או ירידה במצב הרוח הם חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו ואנו חווים תחושות אלו מדי פעם. לעיתים תחושות אלו מתעוררות בשל אירועים שמתרחשים במציאות החיים שלנו, ולפעמים בשל גורמים פנימיים (כמו למשל מחשבות שלנו, שמעוררות תחושות לא נעימות). לטיפול פסיכולוגי מגיעים כאשר חשים מצוקה ותחושות שליליות לאורך זמן, שפוגעות באיכות החיים ובתפקוד. לרוב, גם בטיפול, אין "פתרונות קסם" או עצות מיידיות לשיפור מצב הרוח, אלא עבודה אישית בעזרת המטפל להבנת העולם הפנימי של המטופל ומתוך כך מבינים מה יכול לסייע לו.
    כאשר את מתמודדת עם תחושות שליליות, כדאי לנסות להבין אותן ומה הן מספרות לך על עצמך ולא רק להסיח את דעתך מהן. כך תוכלי לדעת מה בעצם מפריע לך וכיצד את יכולה להתמודד יותר טוב. לאחר שניסית להבין, חשוב לזכור שאלו רגעים שבאים והולכים, ולפעמים צריך לשאת אותם עד שהם עוברים. לצד זה, לעיתים עוזר מאוד לשוחח עם חברים או בני משפחה כדי לקבל תמיכה, את יכולה לתכנן תוכניות שונות, לעסוק בפעילויות שאת אוהבת או לבצע פעילות גופנית שתורמת לשיפור מצב הרוח.
    במידה והמצוקה תחריף או תימשך, מומלץ לפנות לעזרה מקצועית.

    בהצלחה,
    סיון

אנשי מקצוע ומכונים

בן פדידה

בן פדידה

חיפה
מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין
ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו
מזי ברקמן

מזי ברקמן

תל אביב - יפו