<
תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י רינת ב - 04/06/2017 11:29:06

    שלום סיוון. אבא שלי לא צעיר ויש לו בעיות בלב שלחו אותו עכשיו להתאשפז בבית חולים ואני ממש לחוצה. בדרך כלל אני יודעת להרגיע את עצמי לבד מחרדה אני יודעת לעזור לעצמי לבד אני לא צריכה כרגע טיפול אבל במקרה של אבא שלי אני לחוצה וחרדה שיעבור ניתוח או שיש לו אולי משהו אחר אבא שלי לא אוהב בתי חולים הוא לא אוהב להתאשפז כבר עשו לי לפני הרבה שנים ניתוח לב פתוח והוא כל הזמן פחד שישלחו אותו לבית חולים. אני גרה עם ההורים ואני ממש בלחץ מה יהיה עם אבא שלי כי במקרים כאלה עם יאשפזו אותו הוא יכול להיות מאוד עצבני נכון שהוא לא צעיר כבר אבל זה מכניס אותי ללחץ נוראי הייתי שמחה עם תוכלי לייעץ לי כעזרה אישית עצמית איך להירגע ולהרגיש טוב למרות כל מה שקורה? בלי טיפול כמובן. אני ממש מודה לך זה דחוף לי ואשמח לעזרתך שבוע נפלא.

    תשובה: לגבי אבא שלי שמתאשפז בבית חולים יש לי חרדה
    נכתב ע"י סיון סובול ב - 04/06/2017 15:11:56

    שלום רינת,

    בתי חולים, אשפוזים וניתוחים הם דברים מאיימים ומעוררים חרדה ובהחלט רוב האנשים היו מעדיפים להרגיש טוב ולהימנע מלהתאשפז, כך שהלחץ והחרדה של אביך ושלך הם מובנים ולגיטימיים. אני מבינה את הרצון להימנע מאשפוז, אך קחי בחשבון שאם יש משהו לא תקין, הדבר האחראי והנכון הוא לתת לרופאים המומחים לבדוק את אביך ולתת לו את הטיפול הנדרש. בסופו של דבר, עדיף לטפל בבעיה ולעשות את מה שאפשר על מנת לשפר את המצב הרפואי, גם אם הדבר כולל ניתוח, מאשר להתעלם או לא לטפל.
    אני מבינה כי את חוששת מאוד ומודאגת ממצבו של אביך, הן ממצבו הרפואי והן ממצבו הנפשי (חוששת שיהיה עצבני וכו'). אני מניחה כי יתר בני המשפחה שותפים ברמה כזו או אחרת לחששותיך. אני ממליצה לך לשתף את בני המשפחה וחברים קרובים בתחושותיך ומחשבותיך. ברגעים כאלו, תמיכה של אנשים קרובים שיכולים להבין ללבך היא גורם חוסן משמעותי, אז הרשי לעצמך להיעזר בסביבה. שנית, נסי להתמקד במה שקורה בפועל מבלי להיסחף יותר מדי אחר מחשבות שליליות שמתארות דברים שעוד לא התרחשו ולא בטוח שיקרו. ברגעים כאלו כדאי ללכת צעד צעד ולהתייחס למה שקורה כרגע. כמו כן, תרגילי נשימות יכולים לסייע להפחתת הלחץ. בנוסף, מומלץ לנסות, לצד ההתרחשויות, להמשיך בשגרת החיים שלך עד כמה שניתן ולהיות עסוקה. זו תקופה לא פשוטה, אך בתקווה שהיא זמנית ויהיה שיפור במצב. במידה ואת חשה מצוקה ומרגישה צורך לשוחח עם מישהו בטלפון, את יכולה לפנות לער"ן (עזרה נפשית בטלפון) במספר 1201.
    מקווה שהדברים יסייעו לך למצוא בעצמך כוחות התמודדות ולעבור את התקופה הלחוצה הקרובה.

    מאחלת רפואה שלמה לאביך,
    סיון

אנשי מקצוע ומכונים

ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
מורן בן גל

מורן בן גל

גדרה
דפנה מור

דפנה מור

הוד השרון
שני בלסיאנו

שני בלסיאנו

ראשון לציון
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו
יונתן עופרי

יונתן עופרי

רמת גן
הילה ברנר

הילה ברנר

תל אביב - יפו
שני דויטש

שני דויטש

פתח תקווה