תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אנונימית ב - 21/05/2017 13:06:55

    הי סיוון, יש לי שאלה טיפה מורכבת ואשמח לתשובה
    עברתי פגיעה מינית בילדותי. ואני בטיפול כבר כמעט חצי שנה. אף פעם לא דיברתי על כך עם אף אחד, אלא רק עם המטפלת שלי.
    לפני כמה שבועות, מישהי מהעבודה העירה לי על נושא מסוים וזה גרם לי לספר לה שעברתי פגיעה מינית (בלי למסור פרטים נוספים). אני מתחרטת על כך מאוד, ומאז מתקשה מאוד להגיע לעבודה. אני מגיעה לעבודה, אבל מתעלמת לגמרי מאותה בחורה שלה סיפרתי. (ומדובר במישהי שיושבת לידי) היא מצידה לא פונה אליי גם כן. אני לא מצליחה לראות מצב כזה שאני חוזרת לדבר איתה אי פעם. למרות שאני מחבבת אותה מאוד. הדבר פוגע במוטיבציה שלי להגיע לעבודה ואני מרגישה חסרת אונים לגמרי.

    תשובה: שאלה קצת מורכבת
    נכתב ע"י סיון סובול ב - 22/05/2017 18:32:21

    שלום לימור,

    ראשית צר לי לשמוע על הפגיעה שעברת. לפגיעה מינית יש השלכות משמעותיות על הנפש, גם שנים לאחר הפגיעה, ולכן טוב מאוד שאת נמצאת כרגע בטיפול ואת יכולה לשוחח על הנושא עם המטפלת שלך. פגיעה מסוג זה היא נושא טעון וכואב מאוד, ולכן נשים רבות מתקשות מאוד לספר, לדבר על הנושא או אף לשתף שפגיעה כזו התרחשה. כנראה שמשהו בסיטואציה שקרתה בעבודה גרמה לך לחשוף בפני אותה קולגה לעבודה את קיום הפגיעה, מבלי שהתכוונת או רצית לעשות זאת. אני מבינה שאת מתחרטת על כך בדיעבד, ואולי אף כועסת עליה ועל עצמך שנגררת לסיטואציה שכזו. עם זאת, את הנעשה לא ניתן להשיב, ולמרות שכרגע קשה לך לדמיין כיצד הסיטואציה תשתנה, אני מאמינה כי עם הזמן ועם עבודה בטיפול תוכלי לחוש אחרת.
    אני ממליצה לך מאוד לפתוח את הנושא בטיפול ושם תוכלו לרדת לעומק הדברים: מה כ"כ קשה לך כרגע? האם זה חששות ממה שהיא חושבת עליך? האם את כועסת עליה? האם את נבוכה או חשה בושה? חשה חשופה מדי? כדאי להבין יותר מה מטריד אותך ומה הופך את זה לבלתי נסבל עבורך. ייתכן ועצם האזכור והמחשבה על הפגיעה במקום העבודה הוא בפני עצמו דבר מציף שערער איזו תחושה של מוגנות וביטחון שהייתה לך לפני כן במקום העבודה. קחי בחשבון, שגם ההתחלה של עיבוד הנושא והעלתו במסגרת הטיפול, לעיתים מציפה את המחשבות על הנושא וזה מביא לקושי. עם זאת, את בתחילתו של תהליך חשוב מעין כמוהו של התמודדות עם אירוע קשה ומשמעותי שעברת, ולכן עם כל הקושי שזה מביא, בסופו של דבר חשוב לעבד את התכנים הללו. ממליצה לך לשתף בכנות את המטפלת ולהמשיך באומץ בתהליך המשמעותי שאת עוברת, עם אמונה שהדברים כפי שהם נחווים כרגע עוד ישתנו ויראו לך אחרת.

    שיהיה בהצלחה,
    סיון

אנשי מקצוע ומכונים

עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה
ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה