תפריט נגישות
חיפוש
ג'רמי רוז

ג'רמי רוז

כתובת: יוניצמן 21, תל אביב - יפו
כתובת נוספת: כפר הס
שפות: עברית, אנגלית
:מקצועות
פסיכותרפיסט
:צור קשר עם המטפל
חייג למטפל/ת
jrmirose@gmail.com
שלח הודעה למטפל/ת

אודות

רקע:

אני יליד קליפורניה, ארה"ב. נשוי ואב לשניים.  

אני מטפל במבוגרים, במתבגרים, ובזוגות בפרקטיקה פרטית בתל אביב ובכפר הס. אני מלמד ומדריך פרטני וקבוצתי במסגרות פרטיות ומוסדיות ובמסלול ללימודים מתקדמים של התכנית לפסיכותרפיה, בביה"ס ללימודי המשך ברפואה, באוניברסיטת תל אביב. 

גישה מקצועית:

כמטפל במגוון רחב של מטופלים בגילאים שונים ועם קשיים משתנים, אני משלב גישות טיפוליות מאסכולות שונות ושואף להתאים את אופני ההתערבות לצרכיו של כל מטופל/ת. כמו כן, משך הטיפול משתנה ונע בין טיפולים קצרי טווח בנות מספר חודשים לטיפולים ארוכי טווח המתנהלים לאורך שנים.

כאשר המטופל זקוק לעבודה טיפולית עמוקה, אני שואב השראה מאסכולות הזרם העצמאי, הנאו-ביוני וההתייחסותי של המסורת הפסיכואנליטית ומטפל מתוך עמדה אינטר סובייקטיבית, המכירה בקשר הטיפולי ככלי המתמיר המרכזי. מוקד הקשב הינו בתכנים העולים מהלא מודע והמופיעים בתהליכי חשיבה חלימתיים. תכנים אילו מלובנים במפגש הטיפולי באמצעות השתתפותם החווייתית והמתבוננת של המטפל והמטופל. הדיבור בפגישות אילו מסייע להיכנס לתוך המרחב הפוטנציאלי שקרוב ללא מודע, הוא מלווה את התהליך והוא משמש להמשגת תובנות אישיות במהלכו ובסופו של התהליך, ואילו, השימוש בחשיבה הניתוחית, הממשיגה והפרשנית הינה שניונית עד שולית.

עם מטופלים מסוימים, הגישה הנבחרת הינה קצרת טווח ובעלת אופי ממוקד ומעשי, והיא משלבת למידה, חקירה רציונלית , והיבטים ייעוציים ומעשיים. כאשר נדרשים כלים להתמודדות עם תבניות חשיבה ופעולה חזרתיות אני מאמן את המטופל במיומנויות כגון הפניית קשב רצוני, התבוננות חוקרת ולא מזוהה בתודעה, ושהות לא שיפוטית עם הקיים, השאובים מעולם המדיטציה והמיינדפולנס.

בטיפול הזוגי, אני משלב בין כלים מהטיפול האינדוודואלי לבין עבודה על מיומנויות  תקשורת בין אישיות, מעודד פיתוחה של האמפתיה אחד כלפי השני/ה והבנה של השונה והמשותף, ונותן משימות בונות קשר בין הפגישות המבוססות על שיטת 'טיפול האימגו ביחסים'. 

בהדרכה המקצועית הפרטנית והקבוצתית, אני מלמד את הגישה החווייתית-תהליכית בטיפול פסיכודינמי—עמדה טיפולית המתכווננת לתהליך הדינמי החי, המופיע דרך תקשורת של הלא מודע של המטופל, המודרך והמדריך,  ללא שימוש בתיעוד כתוב ובהצגת מקרה מתוכנן ומוכן מראש.  גישה זו הינה קרובת חוויה והיא עוזרת למשתתפים בה לפתח מיומנויות טיפוליות סבילות של שהות, היות עם, והינכחות (ע. אשל--להיות עם ובו זמנית להיות עד לחומרים ההעברתיים הקשורים למטופל והמופיעים במודרך ובמדריך בזמן ההדרכה). בהדרכה קבוצתית בגישה הזו המשתתפים נכנסים יחד לתודעת חלימה המאופיינת בתהליכי חישה, רגש וחשיבה המופיעים בתודעה באופן סביל , ללא תיכנון, מאמץ או כוונה מודעת. חשיבה זו הינה אסוציאטיבית וספונטאנית, ולכן הינה קרובה יותר למבנה, לצורה ולתוכן של הלא מודע מאשר החשיבה האנליטית, הניתוחית והרציונלית. המשתתפים 'חולמים' יחד את התכנים הלא מודעים המופיעים במפגש של המודרך עם מטופלו. חלימה ערה מסוג זה מאפשרת ליבון ועיבוד מודע ולא מודע (אגדן) של תכנים גולמיים ולא מעובדים של המטופל. היא מסייעת להשבת התנועה והמרחב הפוטנציאלי לאיזורים קפואים ותקועים בנפשו בהן איבד פרספקטיבה וחופש פעולה. במקביל המודרך חש הקלה, תנועה והשבתם של בהירות ושל חופש פעולה פנימית ביחס למטופל. בדרך כלל, שנוי זה מלווה אצל המודרך בתובנות חדשות הנוגעות למטופל ולקשר הטיפולי, אך גם לעצמו, כאדם וכמטפל.

השכלה אקדמאית והכשרה

הכשרה מקצועית:

1977-1993-- תואר ראשון ושני בעבודה סוציאלית באוניברסיטת בר אילן, הכשרה כמטפל הומניסטי בגישת ה-Revaluation counseling, קורסי הכשרה בהנחיית קבוצות, בטיפול באומנות ובתנועה, בכלים איבחוניים,, ובפסיכותרפיה טרנס-פרסונאלית.

1993-2008 --בוגר לימודי תעודה בתכנית לפסיכותרפיה באוניברסיטת תל אביב, מוסמך קליני כמטפל זוגי בשיטת הRelationship Therapy Imago, בוגר המסלול ללימודים מתקדמים בפסיכותרפיה פסיכואנליטית התייחסותית, בביה"ס ללימודי המשך ברפואה, אוניברסיטת תל אביב.

2008-2019—קורס להכשרת מטפלים בפסיכותרפיה באוריינטציית התמקדות (FOT), קורס להכשרת מורים למיינדפולנס (MBSR), קורס להכשרת מנחים לתנועה אוטנטית.

 

ניסיון מקצועי

הוראה והדרכה מקצועית:

הוראה והדרכה מקצועית לסטודנטים לטיפול בגוף-נפש  ולטיפול הבעתי בין תחומי במכללות פרטיות. העברת קורסים תיאורטיים וסמינרים קליניים במסלול טיפול במבוגרים בתכנית ללימודי חוץ של התכנית לפסיכותרפיה, אונ' ת"א, הדרכה קבוצתית של צוותי עו"סים באגף השיקום, משרד הביטחון, ובמרכז ההשתלמויות של צה"ל. הדרכה פרטנית וקבוצתית במסלול הליבה של התכנית לפסיכותרפיה, אונ' ת"א. הנחיית סדנאות, קורסים וסמינרים קליניים בגישה פסיכודינמית חווייתית-תהליכית, בקבוצות פרטיות, במרכז יעוץ לאישה,  בכנסים של האיגוד הישראלי לפסיכותרפיה פסיכואנליטית התייחסותית, במסלול ללימודי המשך של התכנית לפסיכותרפיה, אונ' ת"א, בתכנית לפסיכותרפיה של הגל החדש, המכללה הבין תחומית, הרצליה, בתכנית לפסיכותרפיה של מכללת צפת. הדרכת סמינר קליני, במסלול 'ביון וויניקוט—פורצי דרך', המסלול ללימודים מתקדמים, התכנית לפסיכותרפיה, בביה"ס ללימודי המשך ברפואה, אונ' ת"א. בשעות הפנאי אני מעביר בהתנדבות קורסי מבוא למדיטציות המסייעות לטיפוח מודעות קשובה בחיי היום יום.

הדרכה מקצועית

בהדרכה המקצועית הפרטנית והקבוצתית, אני מלמד את הגישה החווייתית-תהליכית בטיפול פסיכודינמי—עמדה טיפולית המתכווננת לתהליך הדינמי החי, המופיע דרך תקשורת של הלא מודע של המטופל, המודרך והמדריך,  ללא שימוש בתיעוד כתוב ובהצגת מקרה מתוכנן ומוכן מראש.  גישה זו הינה קרובת חוויה והיא עוזרת למשתתפים בה לפתח מיומנויות טיפוליות סבילות של שהות, היות עם, והינכחות (ע. אשל--להיות עם ובו זמנית להיות עד לחומרים ההעברתיים הקשורים למטופל והמופיעים במודרך ובמדריך בזמן ההדרכה). בהדרכה קבוצתית בגישה הזו המשתתפים נכנסים יחד לתודעת חלימה המאופיינת בתהליכי חישה, רגש וחשיבה המופיעים בתודעה באופן סביל , ללא תיכנון, מאמץ או כוונה מודעת. חשיבה זו הינה אסוציאטיבית וספונטאנית, ולכן הינה קרובה יותר למבנה, לצורה ולתוכן של הלא מודע מאשר החשיבה האנליטית, הניתוחית והרציונלית. המשתתפים 'חולמים' יחד את התכנים הלא מודעים המופיעים במפגש של המודרך עם מטופלו. חלימה ערה מסוג זה מאפשרת ליבון ועיבוד מודע ולא מודע (אגדן) של תכנים גולמיים ולא מעובדים של המטופל. היא מסייעת להשבת התנועה והמרחב הפוטנציאלי לאיזורים קפואים ותקועים בנפשו בהן איבד פרספקטיבה וחופש פעולה. במקביל המודרך חש הקלה, תנועה והשבתם של בהירות ושל חופש פעולה פנימית ביחס למטופל. בדרך כלל, שנוי זה מלווה אצל המודרך בתובנות חדשות הנוגעות למטופל ולקשר הטיפולי, אך גם לעצמו, כאדם וכמטפל.

* התוכן המפורסם בדף זה אודות המטפל הינו באחריות המטפל בלבד