תפריט נגישות
חיפוש

אודות

אני בוגר תואר שני (MA) ובעל תואר דוקטור (Ph.D) בפסיכולוגיה קלינית מאוניברסיטת בר-אילן.

כיום, אני פסיכולוג בהתמחות קלינית (מ.ר. 27-142043) במכון שדות אשר ממוקם במרכז תל אביב וכן משמש כמטפל בבית ספר תיכון פרטי במרכז הארץ, בו אני מלווה תלמידים אשר נקלעו לקשיים נפשיים שונים.

לצד זאת, אני משמש כמנהל מתודולוגי וסטטיסטי במכון מפרשים אשר ממוקם במכללה האקדמית תל אביב-יפו, בראשותה של ד"ר שרון זיו-ביימן. שם אני חוקר תהליכים טיפוליים ואת הקשרם לתוצאות טיפול כחלק מרצון אישי ומקצועי (אשר הולך ומתרחב בקהילה הטיפולית) להרחיב את הידע בנוגע ליכולתו של המטפל להתאים בצורה הטובה ביותר את הטיפול הנפשי המוצע למטופל, לצרכיו ולרצונותיו הייחודיים. 

אני בוגר תואר ראשון (BA) בפסיכולוגיה וחטיבה במנהל עסקים במרכז הבינתחומי הרצליה. מייד לאחר סיום לימודי התואר הראשון התחלתי מסלול ישיר לדוקטורט באוניברסיטת בר-אילן, שם זכיתי ל"מלגת נשיא" לדוקטורנטים מצטיינים. במהלך לימודיי, שימשתי כמטפל במרכז לבריאות הנפש "שלוותא", שם זכיתי לניסיון קליני עשיר תחת הדרכתם של טובי הפסיכיאטרים והפסיכולוגים.

בנוסף, כחלק מעבודת המחקר שלי, אשר מתמקדת בין היתר בהתערבויות המטפל, יכולתו להתאים את הטיפול למטופליו ולהיות מתואם עימם בתהליך הטיפולי, נחשפתי למגוון רחב של גישות טיפוליות (כגון טיפול דינאמי, טיפול בגישת סכמה תרפיה,, טיפול ממוקד רגש, טיפול בינאישי, טיפול ממוקד קשב, טיפול קוגנטיבי התנהגותי ועוד), דבר אשר עזר לי להעשיר את הטכניקה הטיפולית שלי. 

אני מאמין כי הבסיס לטיפול מוצלח הינו יצירת קשר קרוב, חם ואוהד אשר מצליח להכיל ולהעריך את ייחודיותו של כל אדם. מתוך קשר טיפולי זה והבנת המטופל, נדרש המטפל להתאים את ההתערבות הטיפולית. למשל, לעיתים ישנו צורך בהתערבות ממוקדת ולעיתים ישנו צורך בתהערבות ארוכת טווח. כמו כן, תהליכים טיפוליים אלו יכולים להתקיים דרך ערוצי תקשורת שונים אשר משתנים בין אדם לאדם (ממוקדי רגש, קוגניציה וכן הלאה).  

השכלה אקדמאית והכשרה

2010-2013 - תואר ראשון (BA) בפסיכולוגיה וחטיבה במנהל עסקים ב"מרכז הבינתחומי הרצליה" (סיום התואר בהצטיינות יתרה).

2013-2015 – תואר שני (MA) בפסיכולוגיה קלינית כחלק ממסלול ישיר לדוקטורט באוניברסיטת "בר-אילן" (זכאי למלגת נשיא לדוקטורנטים מצטיינים).

2014-2018 – תואר שלישי (Ph.D) בפסיכולוגיה קלינית כחלק ממסלול ישיר לדוקטורט באוניברסיטת "בר-אילן" (זכאי למלגת נשיא לדוקטורנטים מצטיינים).

פרסומים אקדמיים

Chen, R., Atzil-Slonim, D., Bar-Kalifa, E., Hasson-Ohayon, I., & Refaeli, E. (2016). Therapists’ recognition of alliance ruptures as a moderator of change in alliance and symptoms. Psychotherapy Research, 28, 560-570. doi: 10.1080/10503307.2016.1227104.

Chen, R., Rafaeli, E.,  Bar-Kalifa, E.,  Gilboa-Schechtman, E., Lutz, W., and Atzil-Slonim, D., (2018). Moderators of congruent alliance between therapists and clients: A Realistic accuracy model. Journal of Counseling Psychology. doi: 10.1037/cou0000285.

Galili‐Weinstock, L., Chen, R., Atzil‐Slonim, D., Bar‐Kalifa, E., Peri, T., & Rafaeli, E. (2018). The association between self‐compassion and treatment outcomes: Session‐level and treatment‐level effects. Journal of clinical psychology, 74, 849-866doi:10.1002/jclp.22569.

Chen, R., Rafaeli, E., Ziv-Beiman, S., Bar-Kalifa, E., Solomonov, N., Barber, J.P., Peri, T., and Atzil-Slonim, D., (2018). The effects of therapists’ richness in use of therapeutic techniques on quality of alliance, rupture repairs, and client functioning. In Review.  

* התוכן המפורסם בדף זה אודות המטפל הינו באחריות המטפל בלבד