תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

עמותת פעמונים מציעה- טיפים לחסכון כספי: כיצד תשתמשו נכון בכרטיס האשראי

עמותת פעמונים מציעה- טיפים לחסכון כספי: כיצד תשתמשו נכון בכרטיס האשראי

עמותת פעמונים

כולנו גדלנו על הפתגם הנכון להכעיס והמרגיז להפליא 'כסף לא גדל על העצים'. אבל אף אחד לא אמר לנו שגם כרטיסי אשראי לא גדלים על העצים, ובכלל, מי בכלל אמר שיש קשר בין חתיכת הפלסטיק התמימה שבארנק שלנו לשינויים הדרמטיים שמתרחשים בחשבון הבנק כמעט בלי שנשים לב?! עמותת 'פעמונים' מציעה טיפים לשימוש נכון בכרטיס האשראי.

טיפים לניהול נכון של התקציב הביתי מטעם עמותת 'פעמונים' לשיקום כלכלי

פעם העולם היה פשוט יותר. רצית לחם? החלפת אותו בביצה. רצית מחרוזת? נפרדת מהכבשה שלך. רק במאה השישית לפני הספירה הומצא המטבע, אשר החליף את שיטת סחר חליפין ואילו בשנות ה-20 של המאה ה-20 הומצא כרטיס האשראי הראשון. כרטיסי האשראי הראשונים ניתנו לשימוש רק בחברות הספיציפיות אשר הנפיקו אותן, ורק ב-1950 החלו חברות רבות מסוגים שונים לכבד את כרטיסי האשראי.

השימוש בכרטיס אשראי הפך את אפשרויות התשלום לנגישות ונוחות הרבה יותר, אך בו זמנית טישטש את התחושה הבסיסית של ההוצאה הכספית: ידנו קלה על הדק הארנק הרבה יותר כאשר מדובר באשראי ולא בכסף מזומן. לטענת יאיר גודינר, יועץ בכיר בעמותת פעמונים, התשלום במזומן הוא שגורם לתחושת הפרידה מהכסף ולכן, אם אנו מעוניינים לחסוך, מוטב להשתמש בכרטיס האשראי רק להוצאות שוטפות בהוראת קבע. ואם בכל זאת מתקשים להיפרד מתנועת הגיהוץ? כמה טיפים יסייעו לכם לנהל נכון יותר את השימוש בכרטיס האשראי:

קניות מזון: קניית מזון היא אחד מסעיפי ההוצאות המרכזיים בתקציב המשפחתי ובניגוד לקייטנות בחופש או מתנות לחג- מדובר בהוצאה חודשית קבועה. לכן, מומלץ שלא לחלק לתשלומים את תשלום הקניות. עם סיום הקנייה כדאי לשמור את החשבון וכך לבצע מעקב אחרי הוצאות המזון ולתכן את הקנייה הבאה ואת שאר ההוצאות בהתאם.


החזקת כרטיס יחיד: נכון ש'טובים השניים מן האחד' אבל לא במקרה של כרטיסי אשראי- ריבוי כרטיסים יוצר אשליה מטעה של אפשרות תמרון ומשחק בין ההוצאות.


שימוש באשראי להוצאות קבועות: הוצאות קבועות כחשמל, ארנונה וכד' כדאי לשלם בתשלום יחיד מאחר ומדובר בהוצאות חוזרות ולא חד פעמיות. כדאי גם להעביר את הוראות הקבע מהבנק לכרטיס האשראי, כדי לחסוך את עמלת השורה בחשבון הבנק. שימוש באשראי עדיף גם מאחר ובמקרה של מחלוקת עם נותן השירות קיימות הגנות צרכניות רבות יותר באשראי ביחס לבנק.


תשלומי קרדיט ותשלום דחוי: אחד מיתרונותיו המרכזיים של כרטיס האשראי הוא הגמישות בתשלום, אך יתרון זה עשוי לעלות לנו ביוקר. על תשלום דחוי ( ללא ריבית ) אנו משלמים עמלה בשיעור משתנה, ולכן כדאי לשלם בתשלום יחיד ולחסוך את העמלות, אם ניתן. גם את הריבית על תשלומי הקרדיט ניתן לחסוך- אם אין לנו כסף לביצוע הרכישה, כדאי לדחות אותה למועד בו נוכל לבצעה ללא תשלום של ריבית נוספת.


שימוש בהטבות: למי מאיתנו יש סבלנות לקרוא את האותיות הקטנות ולעבור על רשימת ההטבות בחוברות המבצעים? ובכל זאת, כדאי לבדוק בחברת האשראי האם אנו זכאים להיות חלק ממועדון לקוחות שההצטרפות אליו אינה כרוכה בתשלום- הצטרפות עשויה לזכות אותנו בהנחות חודשיות. כמו כן, כדאי לעשות שימוש בנקודות שנצברו ועשויות לאפשר לנו לקצץ בהוצאות על בילויים וקניות שונות.


בדיקה של הורדות בכרטיס האשראי- מעבר על הורדות כרטיס האשראי יכול להיות מייגע ומעצבן, אבל כמעט כל מי שעובר על פירוט ההורדות יגלה מדי פעם טעות בחיוב. מומלץ להקפיד על מעקב שבועי על החיובים באמצעות חשבון האינטרנט ודפי החשבון המגיעים מחברות האשראי. אם דף החשבון אינו מגיע לביתכם תוך 30 יום, חשוב לבקש אותו מחברת האשראי.

הטיפים באדיבות עמותת פעמונים- ארגון לשיקום כלכלי

עמותת פעמונים היא ארגון חברתי ללא מטרות רווח השם לעצמו למטרה לסייע למשפחות לנהל חיים כלכליים מאוזנים ואחראיים. העמותה מציעה שירותים שונים המכוונים לשיפור מצבן הכלכלי של משפחות: ליווי אישי למשפחות והדרכה בניהול נכון של התקציב הביתי, מתן מענקים או הלוואות כספיות נקודתיות כחלק מתהליך הבראתה של המשפחה והגברת המודעות באוכלוסיה לנושאים הקשורים בניהול נכון של משק הבית.

ליצירת קשר עם עמותת פעמונים:

טלפון - 02-9975577, פקס - 02-9975567

כתובת אימייל - [email protected]

תחומי מומחיות:
אימון זוגי

אנשי מקצוע בתחום

אימון זוגי

עוד מאמרים שיעניינו אותך