תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

כיצד מתמודדים עם קונפליקטים זוגיים הקשורים למגפת הקורונה?

כיצד מתמודדים עם קונפליקטים זוגיים הקשורים למגפת הקורונה?

צוות בטיפולנט

זוגיות בימי קורונה היא נושא מלחיץ. וכשבני הזוג שלכם מחזיקים בדעות שונות משלכם לגבי כללי הזהירות, זה יכול להיות מלחיץ עוד יותר. התפרצות זן הדלתא הציתה מחדש את הדיון לגבי כללי הבטיחות והסכנות סביב וירוס הקורונה. אז איך מסתדרים כשאחד מבני הזוג רוצה לטוס לחו״ל לחתונה של חברים, והשני חושש לצאת אפילו לסופרמרקט? בכתבה זו נציג ארבעה שלבים שיסייעו לכם להתמודד.

שלב 1: העריכו את הסיכונים

השלב הראשון הוא לשבת עם בן או בת הזוג שלכם, ולהעריך יחד את הסיכונים שכל אחד מכם מוכן לקחת בנוגע לפעילות מסוימת בזמן מגפת וירוס הקורונה. שאלה אחת שאפשר להתחיל איתה היא: ״האם האדם הסביר יסכים לעשות את הפעילות הזו בזמן הזה?״. כמובן שישנם שיקולים רבים שיש לקחת בחשבון, כמו למשל, האם אתם מחוסנים? האם אתם אנשים של מסעדות או בכלל מעדיפים לאכול בבית? האם החרדה שלכם או של בן הזוג השני כה גבוהה עד שהפעילות הזו כבר לא תהיה מהנה?

אם אתם בדרך כלל הזהירים יותר בתוך הקשר, שאלו את עצמכם, האם הזהירות שלכם סבירה? האם האדם הממוצע ירגיש כמוכם? האם אתם מתמודדים עם בעיית חרדה רחבה יותר? אם עניתם בחיוב על השאלה האחרונה, שקלו לפנות לאיש מקצוע שיסייע לכם להתמודד עם החרדה בתקופה מאתגרת זו.

אם אתם בדרך כלל נטולי דאגות בהשוואה לבן או בת זוגכם, שאלו את עצמכם, האם אתם נוהגים בפזיזות? האם לבן או בת הזוג שלכם יש סיבה לגיטימית לדאוג לבטיחותכם? האם הפעילות שאתם רוצים להשתתף בה שווה את הסיכון הפוטנציאלי שגלום בה?

שלב 2: הביעו אמפתיה ותיקוף

אפילו אם אתם חושבים שבן או בת הזוג שלכם מתנהגים באופן חסר הגיון לחלוטין, האם אתם יכולים לנסות לראות את הדברים דרך העיניים שלהם? אולי באמת יש להם נטייה לחרדה, שהופכת את מגפת הקורונה למלחיצה במיוחד? לחילופין, אולי הם חברותיים ומוחצנים מאוד, ותקופת הסגרים והבידודים הייתה קשה להם כל כך, שהם רק רוצים לחזור שוב לשגרה?

לא משנה מה הסיבה, תוכלו להגיע לשיחה הרבה יותר פרודוקטיבית אם תצליחו לראות את הדברים דרך עיניו של האחר. אתם לא חייבים להסכים, אבל הבעת אמפתיה יכולה להיות משמעותית מאוד כדי להגיע להבנה.

שלב 3: התפשרו

השלב הבא הוא לזכור שהתפשרות היא אפשרית. אל תשכחו שמטרת העל היא לצלוח את התקופה המאתגרת הזו ולשמור על ההרמוניה ביניכם. נסו לחשוב אם ישנו פתרון שיותיר את שניכם שמחים? למשל, אם אחד מבני הזוג חושש מאוד מישיבה במסעדה, האם אתם יכולים להזמין טייק-אאוט ולערוך פיקניק בחוץ?

שלב 4: חקרו בעיות עמוקות יותר

אולי ניסיתם את שלושת השלבים הראשונים, אבל אתם לא מצליחים להרגיע את הרוחות ולראות התקדמות. יתכן, שישנן בעיות עמוקות יותר במערכת היחסים שלכם, אשר מגפת הקורונה היא רק זרז שמצית אותן. אם אתם חושבים שזה המקרה, נסו לחשוב מהם אותם קשיים עמוקים יותר במערכת היחסים שלכם, והציפו אותם מול בן או בת הזוג. במקרה כזה, יתכן שכדאי לפנות לאיש מקצוע ולשקול טיפול זוגי, שיסייע לכם להתמודד ולשפר את מערכת היחסים שלכם.

לסיכום, חוסר הוודאות והסטרס שמגפת הקורונה גורמת מהווים אתגר משמעותי למערכות יחסים רבות. אם אתם לא מרגישים שהבעיות נפתרות מאליהן, חשוב לפנות לטיפול שיסייע לכם לעשות כן, בין אם מדובר בטיפול זוגי ובין אם מדובר בטיפול פרטני, אל תחששו לפנות לעזרה.

מקורות

https://www.psychologytoday.com/us/blog/liberate-yourself/202108/4-steps-conquer-covid-related-conflicts-in-relationships

תחומי מומחיות:
זוגיות ,טיפול זוגי

אנשי מקצוע בתחום

זוגיות

עוד מאמרים שיעניינו אותך