תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

5 דברים שתוכלו לעשות על מנת לחזק את הזוגיות

5 דברים שתוכלו לעשות על מנת לחזק את הזוגיות

צוות בטיפולנט

אם אתם נמצאים בתוך זוגיות הכתבה הזאת נועדה בשבילכם. לא משנה אם אתם בתחילת הקשר או נמצאים ביחד עשרות שנים, מחקרים בתחום הפסיכולוגיה מעשרות השנים האחרונות בחנו שוב ושוב מה ניתן לעשות על מנת לחזק את הקשר בין בני זוג וללבות את האהבה.

אז הנה 5 דברים שהמחקר מלמד אותנו שניתן לעשות על מנת לחזק את אהבתכם:

1. בצעו יחד דברים חדשים ומלהיבים, באופן קבוע -

מחקרים מראים כי ההתרגשות הנובעת מעשיית דבר מה חדש ומלהיב, משפיעה באופן ישיר על הצורה בה אנשים תופסים את בני הזוג שלהם, על רמות האהבה והמשיכה שהם חשים כלפי בני הזוג ועל שביעות הרצון שלהם ממערכת היחסים. נסו כל פעם דבר חדש יחדיו - צאו לטיול מאתגר, בשלו דבר מה שטרם בישלתם, נסו משהו חדש ביחסי המין או לכו יחד לסדנא בנושא שתמיד רציתם ללמוד.

2. הודו לבני הזוג שלכם כאשר הם עושים דבר מה טוב הקשור אליכם -

הבעה והכרת תודה בין בני הזוג הינה אחד מהמנבאים החזקים ביותר של קשרים מאושרים. כאשר בני הזוג מרגישים שהאחר מעריך את העשייה שלו, הם נוטים לעשות את הדברים יותר, לחוש רגשות חמים יותר כלפי בן הזוג ולהכיר תודה על דברים בעצמם. לא משנה אם מדובר בשטיפת הרצפה והכלים, בפרחים שהביאו לך, בבישול ארוחה טעימה או בערב שבו בת הזוג דאגה יותר לילדים - דאגו להביע את הערכתכם ותודתכם לחלק שבני הזוג שלכם לוקחים על עצמם ועל העשייה שלהם למען הזוגיות, הבית והמשפחה.

3. צרו והעמיקו חברויות עם זוגות אחרים -

מחקר חדש ומפתיע יחסית בתחום הפסיכולוגיה החברתית מצא כי הזמן המאושר והמחזק את מערכות היחסים בין זוגות נשואים עם ילדים יותר מכל זמן אחר, הוא דווקא לא בילוי זוגי, אלא בילוי זוגי יחד עם זוגות אחרים. העמקת הקשרים עם זוגות אחרים תחזק את הקשר שלכם ואת האהבה אחד לשני.

4. חגגו את ההצלחות של בני הזוג שלכם -

פרגון של בני הזוג זה לזה ושמחה בשמחתם מחזקים את ההערכה בין בני הזוג ואת האמון בתוך הקשר. זאת ועוד, הם יוצרים היסטוריה זוגית חיובית בין בני הזוג, המתחברת לאירועי החיים של כל אחד בנפרד, כך שכאשר בן או בת הזוג שלכם יזכרו בהצלחה בחייהם - הזיכרון הבא יהיה כיצד אתם חגגתם זאת איתם.

5. דאגו לעצמכם והיו בהתפתחות מתמידה -

כאשר אדם נמצא במצב נפשי קשה, כגון דיכאון, חרדה או ביקורתיות עצמית גבוהה מאוד - קשה לו מאוד ליצור ולתחזק קשרי אהבה מאושרים. גם מחלות גופניות שאינן נמצאות בטיפול עלולות לגרום למצוקה בתוך הקשר, חרדה ואיום המרחף באופן תמידי. שמרו על עצמכם וטפלו בקשיים פיזיים כמו גם נפשיים כאשר הם מופיעים, בדרכים המתאימות לכם. המשיכו להתפתח ולהתקדם באופן אישי, שכן בני זוג שממשיכים להתקדם ולהתפתח יוצרים סיבות חדשות למשיכה ואהבה בתוך הקשר.

מקורות

Acevedo, B. P., & Aron, A. (2009). Does a long-term relationship kill romantic love?. Review of General Psychology, 13(1), 59Aron, A., Aron, E. N., & Norman, C. (2001). Chapter Nineteen. Blackwell handbook of social psychology: Interpersonal processes, 478

Reis, H. T., & Aron, A. (2008). Love: What is it, why does it matter, and how does it operate?. Perspectives on Psychological Science, 3(1), 80-86

תחומי מומחיות:
זוגיות

אנשי מקצוע בתחום

זוגיות

עוד מאמרים שיעניינו אותך