תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

שלושת הסודות לשמירה על תשוקה במערכת היחסים

שלושת הסודות לשמירה על תשוקה במערכת היחסים

צוות בטיפולנט

כשרק נפגשתם לא יכלתם להוריד את הידיים אחד מהשניה, אבל היום, אחרי כמה שנים ביחד, נדמה שהתשוקה ההיא נעלמה? אתם מוצאים את עצמכם פחות מעוניינים במין, פחות מתרגשים סביבו ובן או בת הזוג פחות מעוררים בכם תשוקה?

אם כן - אתם ממש לא לבד. רוב הזוגות חווים ירידה משמעותית בתשוקה, בהנאה מהסקס ובכמות הפעילות המינית לאורך מערכת היחסים שלהם. 

אבל - מסתבר שהתשוקה לא חייבת לדעוך במערכות יחסים ארוכות ושיש זוגות שכן מצליחים לשמר את התשוקה. מחקר חדש עקב אחרי חיי המין של מעל 30,000 זוגות ובחן את המיניות של בני הזוג בתחילת הקשר ושנים לתוך מערכת היחסים. החוקרים מצאו שכשליש מהזוגות מצליחים לשמור על תשוקה במערכת היחסים.

שליש מהזוגות מצליחים לשמור על התשוקה לאורך שנים של זוגיות

מה מיוחד בזוגות אלו? איך הם מצליחים לשמר את התשוקה?

זה בדיוק מה שהחוקרים רצו לגלות. הם בחנו מה הזוגות שחוו תשוקה גם לאחר שנים רבות של זוגיות עשו בשונה מהזוגות שהתשוקה בקשר שלהם פחתה.

אז מה עשו הזוגות ששמרו על התשוקה המינית שלהם, על מנת לשמור על התשוקה, בשונה מזוגות אחרים?

החוקרים מצאו 3 דברים עיקריים שהזוגות הללו עשו, שלדעתם טומנים בחובם את הסודות לשמירה על תשוקה בחיי המין במערכות יחסים ארוכות טווח.

שלושת הסודות לשמירה על תשוקה במערכת היחסים

• דברו על חיי המין שלכם – על מנת לשמור על התשוקה במערכת היחסים, חשוב שבני הזוג ידברו על חיי המין שלהם, יספרו זה לזו פנטזיות ויסבירו את העדפותיהם בתחום זה. נראה כי התקשורת הפתוחה, הישירה והתכופה, מתחזקת את התשוקה ומגבירה אותה. כך, בניגוד לאמונה הרווחת כי הדיבור על מין מפחית מהתשוקה, מתברר כי לאורך זמן, הוא דווקא מגביר אותה.

• נסו דברים חדשים – בתחילתה של מערכת יחסים חדשה, בני זוג נוטים להתנסות באופן תכוף בדברים חדשים, המהווים חוויות חדשות שבני הזוג חווים ביחד. חוויות אלו מקרבות ביניהם ויוצרות התלהבות משותפת ועניין בקשר. עם זאת, לאורך השנים, זוגות רבים מתקבעים על פרקטיקות מין וקרבה גופנית קבועות. זוגות שמצליחים לרענן את חיי המין ולהתנסות במגוון התנסויות, גם אחרי מספר שנים ביחד, משמרים באמצעות ההתרגשות וההתלהבות שבהתנסות והחוויה החדשה המשותפת להם את התשוקה וההנאה מחיי המין.

• הרבו במגע וקרבה – זוגות ששומרים על התשוקה לאורך שנים, נוטים להתחבק ולהתנשק יותר, גם לא במהלך יחסי מין. זאת ועוד, במהלך קיום יחסי מין הם מתחבקים, מתנשקים וצוחקים יותר מזוגות אחרים. מזוגות אלו ניתן ללמוד כי כדאי לנסות ליצור אווירה של קרבה גופנית ונפשית ביום-יום של מערכת היחסים בכלל, ובפרט לפני ובמהלך יחסי מין. קרבה זו, ככל הנראה, מהווה את הבסיס לתשוקה ארוכת שנים ומשמרת אותה.

נראה שזוגות שמצליחים לשמור על התשוקה במערכת היחסים נוטים לשמור על אווירה פתוחה וכנה ביניהם, תוך ניסיון להתנסות ולהיות קרובים זה לזה.

לא תמיד קל ליצור את כל אלו בתוך מערכת יחסים קיימת, במיוחד לאחר שנים של זוגיות ודפוסים שהשתמרו, ולכן לעיתים בני זוג זקוקים לסיוע באמצעות טיפול זוגי או טיפול מיני, על מנת לפתור קשיים קיימים, להתקדם מהרגלים מזיקים שנשתמרו וליצור תנאים ומצבים חדשים במערכת היחסים, גם לאחר שנים רבות ביחד. כך, גם אם נדמה שהתשוקה אבדה, ניתן להחזיר בדרך כלל אותה למערכת היחסים.

מקורות

Frederick, D., Lever, J., Gillespie, B. J., & Garcia, J. R. (2016). What Keeps Passion Alive? Sexual Satisfaction Is Associated With Sexual Communication, Mood Setting, Sexual Variety, Oral Sex, Orgasm, and Sex Frequency in a National US Study. The Journal of Sex Research, 1-16

אנשי מקצוע בתחום

מיניות

עוד מאמרים שיעניינו אותך