תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

למה בעצם אנשים לא מחסנים את ילדיהם

למה בעצם אנשים לא מחסנים את ילדיהם

צוות בטיפולנט

אם כי ארגוני בריאות ממליצים לכלל האוכלוסיה לקבל חיסונים שונים במטרה להקטין התפשטות של מחלות, בשנים האחרונות אנו עדים להתגברות עמדות נגד קבלת חיסונים (antivaccination) בקרב הציבור. מה עומד מאחורי ההתנגדות לקבל חיסון, שמטרתו המוצהרת היא טובת הפרט והכלל?

במחקר עולמי חדש נבחנו הגורמים הפסיכולוגיים שייתכן ומניעים אנשים לדחות את הקונצנזוס הרפואי, ולהמנע מלהתחסן. המחקר כלל 5323 אנשים מ-24 מדינות שונות, שמילאו שאלונים שמודדים אמונה בתיאוריות קונספירציה, נטייה להיות בעל סף סובלנות נמוך להגבלות על החופש, רגישות לגועל לדם ולמחטים, ועמדות לגבי היררכיה ואינדבדואליות.

ממצאי המחקר תומכים בהשערה כי אנשים שגבוהים במדדים אלו, ייטו יותר להתנגד לחיסון, בהשוואה לאחרים. כלומר, אם אתם מאמינים בתיאוריות קונספירציה, מתקשים לשאת הגבלות על החופש שלכם, נגעלים מדם ומחטים או לחילופין מאמינים באינדבדואליזם, יש יותר סיכוי שתתנגדו להנחייה של ארגוני הבריאות להתחסן. 

המחקר יכול לסייע לארגוני בריאות ולמוסדי בריאות להבין יותר את התופעה של התנגדות לחיסונים, כמו גם, ליצור תוכניות לקידום בריאות, שכוללות התערבויות מותאמות עם דגש על הפן התקשורתי והמוטיבציוני.

\Hornsey, M. J., Harris, E. A., & Fielding, K. S. (2018). The psychological roots of anti-vaccination attitudes: A 24-nation investigation. Health Psychology, 37(4), 307.‏

תחומי מומחיות:
אימון לבריאות

עוד מאמרים שיעניינו אותך