תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

סוד הקסם: ההשפעה הנפשית החיובית של הארי פוטר

סוד הקסם: ההשפעה הנפשית החיובית של הארי פוטר

צוות בטיפולנט

סדרת הספרים העוסקים בילד-מכשף הארי פוטר זכתה להצלחה עולמית והצליחה לסקרן אפילו ילדים אשר אינם חובבי קריאה בדרך כלל. מספר מאמרים כבר דנו בגורמים לכך שסדרת הספרים זכתה להצלחה זו, ומחקר שנערך באיטליה אף הגדיל לעשות ובחן את הקשר בין קריאת ספרי הארי פוטר לבין סובלנות כלפי קבוצות מיעוט.
במחקר, נשאלו תלמידי תיכון לגבי קריאת ספרי הארי פוטר. כמו כן, התלמידים נשאלו עם מי מהדמויות הזדהו - הארי וחבריו או אויבו של הארי, לורד וולדמורט. לאחר מכן, התלמידים נשאלו על עמדותיהם לגבי הומוסקסואליות.
ממצאי המחקר הצביעו על כך שתלמידים שקראו יותר ספרים מסדרת הארי פוטר הפגינו עמדות סבלניות יותר כלפי הומוסקסואליות ביחס לתלמידים שקראו פחות ספרים. אפקט זה נמצא חזק במיוחד בקרב תלמידים שהזדהו עם הארי וחבורתו ולא עם לורד וולדמורט.

במחקר אחר, 34 תלמידי בית ספר יסודי מילאו שאלון אשר עסק בעמדותיהם כלפי מהגרים. בששת השבועות שלאחר מכן, חצי ממשתתפי המחקר קראו וקיימו דיונים סביב קטעים מספרי הארי פוטר, ובפרט קטעים אשר נגעו לעמדות מול קבוצות מיעוט ולסטיגמות. שאר משתתפי המחקר קראו וקיימו דיונים סביב נושאים אחרים שעלו מהקריאה. לאחר מכן, החוקרים בחנו שוב את עמדותיהם של התלמידים כלפי מיעוטים, ומצאו כי הילדים אשר השתתפו בקבוצה שדנה בנושאים הנוגעים לסובלנות למיעוטים היו אמפתיים יותר והחזיקו בפחות סטיגמות כלפי קבוצות המיעוט - אך ממצא זה היה נכון רק עבור המשתתפים אשר הזדהו בצורה משמעותית עם דמותו של הארי פוטר.

אנשי מקצוע בתחום

טיפול נפשי

עוד מאמרים שיעניינו אותך