תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

תמונות מחיי נישואין: מיתוס מול מציאות

תמונות מחיי נישואין: מיתוס מול מציאות

צוות בטיפולנט

החל מגיל צעיר למדנו שנישואין (או כל מערכת יחסים ארוכת טווח), יפתרו את רוב בעיותינו, ויהפכו את חיינו למאושרים. קראנו את זה בספרים, ראינו את זה בקומדיות רומנטיות. החתונה ודאי הייתה נוצצת, אבל כמה שנים מאוחר יותר, רובנו מוצאים את עצמם בסיפור קצת פחות ורוד. יחד עם הבעיות, ממהרות ובאות תחושות של אכזבה ואפילו כישלון. איפה טעינו? האמת היא, שפשוט האכילו אותנו סיפורי אגדות, אשר לא משקפים את המציאות וגם מקשים עלינו להתמודד איתה בצורה יעילה. נתחיל בלנפץ כמה מרכזיים כאלה.

5 מיתוסים על נישואים בריאים (ו-5 אמיתות)

1. מיתוס: אנחנו לא אמורים להרגיש דחויים בתוך קשר

מציאות: אתם שני אנשים שונים, עם צרכים, טמפרמנט, רצונות ומצבי רוח שונים. בגלל שונות זו, בלתי נמנע לדחות זה את זה מדי פעם. התמודדות מיטיבה עם עובדה זו תהיה לתת מקום לתחושות שעולות כתוצאה מכך, וללמוד איך לגרום לאדם השני להרגיש טוב יותר.

2. מיתוס: זה לא אמור להיות קשה להרגיש קרוב לבן או בת הזוג

מציאות: במערכת יחסים ארוכה קל להתקבע בתוך הרגלים מסוימים ואלה יכולים לייצר מרחק בינך ובין בן או בת הזוג. התמודדות מיטיבה תהיה לצאת מאזור הנוחות בכדי ליצור שיחות אינטימיות וקירבה. במערכת יחסים ארוכת-טווח יש זמנים בהם צריך "לעבוד" בלהיות קרובים.

3. מיתוס: אנחנו לא אמורים לריב

מציאות: קונפליקטים הם בלתי נמנעים במערכות יחסים. אי הסכמות נובעות מאותה שונות שהוזכרה קודם, בדרך בה אתם רואים את הדברים, בסדרי העדיפויות, וברצונות. מצד שני, היה די משעמם להיות נשוי לשכפול מדויק שלך, לא? למול זה כדאי להקשיב, לתקף את חווית הצד השני ולהגיע לפשרה. לפעמים זה לוקח זמן.

4. מיתוס: אם אנחנו לא עושים סקס, הנישואים שלנו לא "אמיתיים"

מציאות: מערכות יחסים ארוכות טווח כוללות עליות ומורדות גם בתחום הסקס ורוב הזוגות עוברים תקופות "יבשות". זה לא אומר שאין טעם לנסות, וזה יכול להשתנות מהר אם שני הצדדים מעוניינים בכך. בנוסף, גם "סתם" קירבה פיזית היא משמעותית לחיזוק הקשר – להחזיק ידיים, להתחבק, להתכרבל.

5. מיתוס: אם אנחנו פונים לטיפול זוגי זה אומר שיש לנו בעיות רציניות

מציאות: זוגות רבים מרגישים שהפנייה לטיפול מסמלת את קץ הקשר. בפועל, לראות מטפל או מטפלת זוגית יכול להועיל מאד. אפילו רק אם מרגישים תקועים. טיפול זוגי הוא דרך לרכוש כלים להתמודדות ותקשורת כך שדברים לא ידרדרו, וכדי להיפטר מהרגלים רעים. הוא יכול לעזור למערכת הזוגית כולה לפעול בצורה טובה יותר. זה אינו סימן שהנישואין הגיעו לקיצם, אלא שאתם מוכנים ונכונים לשפר את הדברים ביניכם.

בדומה לדברים אחרים, גם בנוגע למערכות יחסים ארוכות-טווח, המיתוסים שאנו סופגים מהסביבה רחוקים מהמציאות. בפועל, רוב מערכות היחסים הארוכות עוברות עליות ומורדות, וההכרה בכך שמכשולים, קשיים ופערים הם חלק טבעי ובלתי נפרד מקשר ארוך, יכולה לצמצם את תחושת הכישלון והאכזבה, לפתוח פתח לאפשרות להטבה, ולהקל על פנייה לעזרה מקצועית.

מקורות

https://www.psychologytoday.com/us/blog/having-sex-wanting-intimacy/202106/10-dangerous-myths-about-marriage

תחומי מומחיות:
זוגיות ,טיפול זוגי

אנשי מקצוע בתחום

זוגיות

עוד מאמרים שיעניינו אותך