תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

למה אחרים מרוויחים יותר ממני?

למה אחרים מרוויחים יותר ממני?

עדנה ברק

לא פעם אנו מוצאים עצמנו מסתכלים ימינה ושמאלה ומגלים כי מי שעובדים פחות זמן במקום העבודה שלנו, שמוכשרים פחות מאיתנו או נושאים בנטל זהה לשלנו, מרוויחים יותר על אותה העבודה. נשאלת השאלה – למה זה קורה?

כמובן שחלק מהאנשים מרוויחים יותר כיוון שהם טובים יותר, בכירים יותר או פשוט – וותיקים יותר. אבל חלק אחר פשוט יודע טוב יותר ממך כיצד ומתי לדרוש ולהשיג תוספות שכר.

אז איך משנים מצב זה?

מידי חצי שנה כדאי ליזום שיחת הערכה תקופתית עם הממונה הישיר. נכון – זהו תפקידו של הממונה ובאופן עקרוני עליו ליזום ולקיים שיחות הערכה, אבל שיחות אלה קשות לביצוע ומפחידות את המנהלים, המעדיפים, רובם ככולם, להתחמק מהן. בשיחה בקש לקבל משוב על ביצועיך.

אם המשוב חיובי – ההמשך יהיה קל יותר. אם המשוב שלילי ו"הבוס" מלא בטענות ובביקורת – בדוק איתו מהן ציפיותיו ממך. רשום, יחד אתו, מהן המטלות שהוא מצפה ממך למלא בחצי השנה הקרובה – ומהם סדרי העדיפויות שלו. פעל על פי ציפיותיו והנחיותיו. בפגישה הבאה הצטייד בדו"ח כתוב, המבהיר ללא כל ספק כי דרישותיו וציפיותיו מולאו.

אם תעשה את כל זאת, חצי ההצלחה כבר בידיך. בשלב זה, עליך להיות אסרטיבי (תקיף – אך לא תוקפני), לעמוד על שלך ולהבהיר שאתה מצפה להעלאה בשכר. יתכן שלא תקבל העלאה שכזו בפעם הראשונה – אך גם הבוס הנוקשה ביותר לא יוכל לסרב לך בפעם השנייה או השלישית. גם לא תהיה לו סיבה לסרב: עבדת על פי הנחיותיו והוא מרוצה ממך.

כדי להכין דו"ח ביצוע משכנע, עליך לנהל רישום מפורט של הפעילויות שביצעת – ובמיוחד של ההישגים שהשגת.  במצב כזה אין מקום להיות "הצנוע הידוע". צנועים הופכים בסופו של דבר למרירים, כאשר הם מגלים שמי שלא רק עובד, אלא גם משקיע ב"מכירת" הישגיו ויכולותיו – הוא זה "שעוקף" אותם ומרוויח יותר מהם.

זכור: אם ברצונך להשיג העלאה בשכר, עליך לשכנע את ה"בוס" שלך, וגם לצייד אותו בנימוקים איתם הוא יוכל לשכנע את הממונה שלו שאכן מגיעה לך העלאה בשכר. בעיניך הבוס שלך הוא "כל יכול", מחליט וקובע. בפועל לכל מנהל יש מנהל הממונה עליו, והוא חייב בדין וחשבון כלפיו. אם תספק לממונה הישיר שלך נימוקים משכנעים, כאלו שיתגברו על "אילוצי התקציב" ועל "הסכנה שביצירת תקדים" (אם יתנו לך העלאה – יצטרכו לתת לכל מי שנמצא בתפקיד הדומה לשלך) – העלאת השכר שלך כמעט מובטחת.

על הכותבת – עדנה ברק

עדנה ברק הינה פסיכולוגית תעסוקתית וארגונית, בעלת תואר מומחה. יזמה, הקימה וניהלה את חברת "נקודת מפנה". עוסקת 45 שנה בפתרון בעיות בתחומי עבודה וקריירה. מומחית בסיוע למובטלים במציאת עבודה הולמת חדשה, במעברים מעצמאי לשכיר ולהפך. עוסקת באבחון והכוון תעסוקתי. מחברת הספרים "נקודת מפנה בקריירה" ו"לחזור למעגל העבודה". 

ניתן לפנות לעדנה ברק, עם שאלות אישיות, בנושאים של משפחה, עבודה וקריירה, במייל הבא: [email protected]


* כל הכתוב כאן מתייחס לנשים ולגברים בעולם העבודה. לעיתים מן הניסוח נדמה שההתייחסות היא רק לגברים. טעות לחשוב כך – והכותבת מתנצלת על מגבלות הניסוח האחיד.

אנשי מקצוע בתחום

ייעוץ קריירה

עוד מאמרים שיעניינו אותך