תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

כשחם לך, לא בא לך לעזור לאחרים? אתה לא לבד

כשחם לך, לא בא לך לעזור לאחרים? אתה לא לבד

צוות בטיפולנט

הקיץ כמעט מאחורינו, החום הולך ונמוג, ורוחות החורף מזכירות לנו שתכף הולך להיות לנו יותר קר. מדי פעם עוד שומעים את אוהדי שעון החורף מתאוננים על כך שהחום עדיין גורם להם לחוסר סבלנות ועצבנות. מה באמת ההשפעה של החום עלינו?

ממצאי מחקר מ-2017 מצביעים על כך שלחום יכולה להיות השפעה שלילית על מתן עזרה. במחקר שדה, נמצא כי מוכרים שהיה להם חם מדי נטו לתת עזרה ללקוחותיהם במחצית המקרים בלבד, ונטו לעזור ללקוחותיהם פחות ממוכרים שלא היה להם חם מדי.

בנוסף לכך, באותו מחקר נמצא גם שעצם המחשבה על סיטואציה בה היה חם מדי, מפחיתה היענות והתנדבות. במחקר און-ליין, בו משתתפים נתבקשו למלא שאלון על רגשותיהם לאחר שהיו צריכים להיזכר בסיטואציה בה היה להם חם מדי, אחוזי ההיענות למלא שאלון חינם נוסף היו נמוכים בצורה מובהקת בהשוואה לקבוצת הביקורת.

החוקרים דנים במכניזם שקושר בין חווית האדם שחם לו מדי לבין מתן עזרה לאחר, ומציעים בהתאם לממצאיהם כי חום מגביר עייפות, שבתורה מפחיתה מצב רוח חיובי וכיוצא בזה מופחת מתן עזרה.

ברוח זו, נקווה ונאחל שהחורף יביא איתו שפע של מתן עזרה הדדית.

  

היכנסו לקריאה נוספת אודות מיומנויות חברתיות

Belkin, L.Y &  Kouchaki, M. (2017).  Too hot to help! Exploring the impact of ambient temperature on helping. European Journal of Social Psychology. Volume 47, Issue 5, pp 525–538

תחומי מומחיות:
מיומנויות חברתיות

אנשי מקצוע בתחום

מיומנויות חברתיות

עוד מאמרים שיעניינו אותך