תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

כיצד תגדלו ילד חברותי ו"מקובל"?

כיצד תגדלו ילד חברותי ו"מקובל"?

ד"ר עדה בקר - יועצת התפתחותית

כיצד תדעו האם הילד שלכם מקובל? האם ילדים אחרים נהנים לשחק עמו? כיצד ילדכם פותר את המריבות שלו עם ילדים אחרים בגן ובבית הספר? האם הוא יודע לוותר כשצריך ומאידך להתעקש ולהיות דומיננטי מול ילדים אחרים? וכיצד ניתן לסייע לילד להיות חברותי?

בספר "לגדל ילד חברותי: להורים לילדים מלידה ועד גיל שמונה", מאת ד"ר עדה בקר ניתן למצוא את התשובות לשאלות אלו ולשאלות נוספות.

אחת המיומנויות הבין-אישיות והחברתיות החשובות ביותר הינה האמפתיה. כהורים חשוב שנדע שאמפתיה והתנהגות חברותית קשורות להישגים חברתיים חשובים (גם אצל ילדים וגם אצל מבוגרים). לילדים אמפתיים יש כישורים חברתיים טובים יותר מילדים שאינם אמפתיים, הם גם פופולריים ובעלי ביטחון עצמי גבוה יותר מאשר ילדים שאינם אמפתים. אפשר להסתכל על כך גם להפך – לרוב, ילדים פופולריים, שיש להם ביטחון עצמי, הם אמפתיים כלפי ילדים אחרים.

עם זאת, מניסיוננו כמבוגרים אנחנו יודעים שבחברה שלנו לא כדאי להיות אמפתי מדי, כי לפעמים כשאנחנו אמפתיים מאוד, אנחנו משלמים על כך מחיר גבוה – בעיקר מנצלים אותנו.

אנו מביאים בפניכם את הפרק אמפתיה ופרו-חברתיות מתוך הספר "לגדל ילד חברותי", באדיבות המחברת - ד"ר עדה בקר והוצאת ג'ינג'ר. בפרק תוכלו לגלות את חשיבות האמפתיה, האם להיות אמפתי משמעותו "להיות פרייאר"?, מהם שלבי התפתחות האמפתיה וכיצד הורים יכולים לפתח אמפתיה בילדיהם וכך לסייע לכישוריהם החברתיים להתפתח.

אודות הספר - לגדל ילד חברותי: להורים לילדים מלידה ועד גיל שמונה

לגדל ילד חברותי הוא ספר הדרכה מפורט להורים, תוצר של עשרים וחמש שנות מחקר, עבודה בשטח, ייעוץ והדרכה למאות הורים וגננות, והוא מפרט לעומק את הדרכים באמצעותן יכולים הורים לגדל ילדים חברותיים, פתוחים ואהובים על אחרים ועונה על שאלות רבות ומורכבות, ביניהן:

• איך ללמד את הילד להגיב במקרים של מריבות, קונפליקטים, תוקפנות ועוד?

• איך ללמד את הילד להצטרף לקבוצה של ילדים?

• איך ללמד את הילד לשתף פעולה עם ילדים אחרים לטובת כולם?

• איך אפשר ליהנות יותר וליצור חברויות בגן המשחקים השכונתי?

• איך לתקשר עם אנשי חינוך בצורה היעילה ביותר כדי לקדם את הילד שלכם?

עבור ילדים צעירים, חברות היא אחד הקשרים החשובים ביותר בחייהם, לעתים אף יותר מקשרי המשפחה. ילדים מדברים על חבריהם בהתלהבות ותוך כדי כך מתארים את המשחקים המשותפים, את ההנאה ואת החיבה ההדדית. ילדים דואגים לחבריהם ומנסים לזהות לְמה הם זקוקים כדי שיוכלו לעזור להם; הם רוצים לחוש שגם החבר תומך בהם. כל מה שהם רוצים זה חבר אחד לפחות, חבר שלם.

אך לשם כך הילד זקוק לכישורים חברתיים. כישורים חברתיים ניתן וחשוב לבנות לילד כבר מהימים הראשונים שלו בעולם. ילדים כיום נולדים וגדלים לתוך מודל החיים האינדיבידואליסטי, ולכן חשוב כבר מגיל צעיר מאוד לפתח אצלם את החברותיות, האמפתיה והערבות ההדדית.

לקריאת הפרק אמפתיה ופרו-חברתיות לחצו כאן

למידע נוסף אודות הספר ורכישתו: www.socialkid.co.il

אודות המחברת - ד"ר עדה בקר

ד"ר עדה בקר היא יועצת התפתחותית ומומחית להתפתחות חברתית בגיל הרך. מפקחת ומדריכה בגנים ובמעונות יום, מרצה בנושאי חינוך, התפתחות ופסיכולוגיה של הגיל הרך בפני הורים, אנשי מקצוע, וסטודנטיות לגיל הרך במכללות ובאוניברסיטאות בישראל. ספריה הקודמים: "עם מי שיחקת בגן היום?" וספר ההדרכה "חברים – זה כל הסיפור".

אנשי מקצוע בתחום

מיומנויות חברתיות

עוד מאמרים שיעניינו אותך