תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

טיפול דרך המסך

טיפול דרך המסך

מאיה ביימן

סובל מהתקפי פאניקה? לאחרונה התחלת לחוש עצב או אובדן עניין והנאה? חווה שינויים בתאבון ובשינה?

אם ענית תשובה חיובית לאחת או יותר מהשאלות הללו ייתכן והטיפול הבא מתאים בדיוק בשבילך. 

שיטת טיפול חדישה ועדכנית מציעה טיפול פסיכולוגי קוגניטיבי – התנהגותי המתקיים כולו במסגרת האינטרנט, ללא תשלום. טיפול מסוג זה מתאים לאנשים הסובלים מסימפטומים של דיכאון או התקפי פאניקה ובמסגרתו כל מטופל יהיה חשוף לחומרי קריאה שונים, יבצע מטלות ויענה על שאלונים שיאפשרו למטפל המלווה אותו אישית להעריך את מצבו ולסייע לו לרכוש כלים חדשים להתמודדות עם הקשיים שמפריעים לתפקודו.  

למשל, עליזה, מתווכת נדלן במקצועה אשר סבלה תקופה ממושכת מחרדות קשות ממקומות סגורים הגיעה למצב של מניעה מוחלטת משימוש במעליות באופן שמשפיע על יכולתה היום-יומית לבצע את עבודה. עליזה עברה תהליך טיפולי אינטרנטי של כ-12 שבועות, בלוחות זמנים וקצב שהיו נתונים לבחירתה ומספרת כי "למרות שהיה זה טיפול אינטרנטי, הוא היה אינטנסיבי ומקיף מאד, גם ברמה התיאורטית וגם ברמה המעשית. ביצעתי תרגולים רבים בשיטות שונות ליישום דרכי פעולה ומחשבה חדשות להתמודדות עם החרדות שהקשו עליי. לדוגמה, באמצעות תרגול של נשיפה דרך קש צר במיוחד תרגלתי את החשש שלי ממקומות סגורים והצלחתי ליישם זאת בהמשך בהתנהלות שלי בשגרת חיי". עוד היא אומרת "דווקא העובדה כי הטיפול מתקיים במסגרת האינטרנט היוותה עבורי יתרון משמעותי. המידע היה נגיש עבורי כל הזמן וברגע שחשתי צורך תמיד יכולתי לחזור ולעיין בו. רמת האינטנסיביות של הטיפול הוכתבה על פי הקצב שהתאים לי וכך יכולתי לחזור שוב ושוב על התכנים, מבלי להיות מוגבלת לזמן הטיפול שנקבע אצל הפסיכולוג. כל אלה, לצד הליווי האישי של המטפלת לאורך כל התהליך, סייעו לי מאד בהתמודדות והביאו לכך שרבים מהתסמינים מהם סבלתי השתפרו באופן משמעותי. בזכות הטיפול, רכשתי כלים להתמודדות שימשיכו איתי הלאה ואני בטוחה שיסייעו לי גם בעתיד".

הטיפול נערך במסגרת מחקר טיפולי המתבצע במעבדה למחקר וטיפול בבריאות הנפש בראשותו של פרופ' יונתן הפרט במחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטה העברית. בנוסף לטיפול הפסיכולוגי, המחקר בודק את הקשר בין גוף ונפש על ידי מדידת שינויים בתוצרי גנים כתגובה לטיפול. השתתפות במחקר מותנית במתן דגימת דם, אשר מקנה קבלת תשלום בנוסף לטיפול החינמי. 

לפרטים נוספים והרשמה לטיפול:

להרשמה לטיפול בדיכאון ניתן לפנות למייל:
דוא"ל - icbt. depression@ mail. huji. ac. il
להרשמה לטיפול בפאניקה - ניתן לפנות למייל: cbt.huji@ mail. huji. ac. il

אנשי מקצוע בתחום

טיפול קוגניטיבי התנהגותי - CBT

עוד מאמרים שיעניינו אותך