תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

השפעת קשרי אחים על רווחתם הנפשית של סכיזופרנים

השפעת קשרי אחים על רווחתם הנפשית של סכיזופרנים

צוות בטיפולנט

אם יש לכם יותר מילד אחד, סביר להניח כי תעידו על כך שיחסים בין אחים עשויים להיות מורכבים ומתסכלים, אך לא פחות מכך - תומכים ומספקים.

יחסים קרובים בין אחים בוגרים עשויים גם הם להוות מקור לתמיכה וסיפוק, אך אלמנט זה משמעותי עוד יותר כאשר אחד האחים מאובחן כסובל מסכיזופרניה.

מחקרים רבים מצביעים על כך שאיכות חייו של אדם הסובל מסכיזופרניה עשויה להשתפר באופן משמעותי כאשר הוא בעל מערכת יחסים משמעותית קרובה ותומכת. פעמים רבות ההורים הם שמספקים פונקציה זו אך לאחר מותם עשוי הסובל מסכיזופרניה להישאר ללא רשת תמיכה חברתית מספקת.

מחקר אשר בחן את השפעת יחסיהם של סכיזופרנים בוגרים עם אחיהם ואחיותיהם על איכות חייהם מצביע על כך שלקשר עם האח/ות ישנה משמעות רבה: כאשר אח/ות לסכיזופרן דיווח/ה על קשר קרוב עמו/עמה, דיווח הסובל מסכיזופרניה עצמו על תחושות סיפוק ורווחה גבוהות יותר בחייו.

לטענת החוקרים, מצביע ממצא זה על חשיבות פיתוחן של תוכניות אשר יקדמו את מעורבותם של אחים לסכיזופרנים ואת הבנתם את הקשיים והמורכבות הנלווים להפרעה.

מקורות

The Effect of the Quality of Sibling Relationships on the Life Satisfaction of Adults With Schizophrenia, Smith, Psychiatric Services (Formerly: Hospital and Community Psychiatry), vol: 58 (9) 2007 p: 1222 - 1224

אנשי מקצוע בתחום

סכיזופרניה

עוד מאמרים שיעניינו אותך